10 טיפים שיעזרו לך לרזות

נשים רבות עולות ויורדות מנדנדת הדיאטה לאורך השנים. גם אלו שהגיעו למשקל היעד שלהן, מתקשות לשמור ומעלות במשקל בחזרה, לעתים עם תוספת מבאסת שקשה להיפטר ממנה. איך יוצאים ממעגל הקסמים?

09/08/2013
רונית ציוני קבלו עדכונים מרונית ציוני
  • RSS

במרבית המקרים הסיבה היא הצמדות לגבולות חיצוניים הנקבעים באמצעות תפריט אשר לא מתאים לכל אחת, המנעות ממזונות המתוייגים כ"משמינים" אך נתפסים כטעימים, חוסר הקשבה לגוף ולתשוקותיו והתעלמות מהסיבות האמיתיות בגללן אנו פונות לאוכל.

הכמיהה האנושית לראות את התוצאה הסופית כמה שיותר מהר היא שגורמת לנו להצמד לכללי האכילה הקשוחים שמתיימרים להבטיח לנו את החלום הורוד של הגוף הרזה. אך אם תצליחו למצוא בתוככן מעט סבלנות ולהרגיע את השד הממהר - אני רוצה להציע לכן פה דרך חלופית, נעימה יותר, טעימה יותר ואמינה יותר, דרך שסיכוייה להטמע בכן ולהביא לתוצאות ארוכות טווח, גדולים יותר.

טיפים שיעזרו לך לרזות

אז איך תפסיקי להיות אקורדיון ותהפכי לגיטרה נצחית? קראי את ההמלצות הבאות, כנראה שהן יראו לך את הדרך:

1. וותרי על הפנטזיה לרדת מהר ובקלות

זכרי שירידה איטית משמעותה ירידה יציבה יותר עם פחות הגבלות באכילה. זכרי שכל שינוי מהותי בחיים אינו נעשה בקלות, שכן מדובר פה בתהליך שבו את מתנגדת לטבע שלך.

לעיתים קרובות נשים שאינן משיגות קצב ירידה מסוים באופן עקבי (למשל קילו כל שבוע) מתייאשות מהר ומפסיקות לשמור. בנוסף, נשים שחוות את הקושי בשינוי ההרגלים ומתמקדות בו, מוותרות מתוך פחד מחיים שלמים של קושי מול האכילה. הסתכלי על הצד החיובי בתהליך השינוי - אחרי שתפתחי הרגלים חדשים זה יהיה הרבה יותר קל. בכל זאת, זה יהיה הטבע החדש שלך...

אז הכיני עצמך לירידה איטית ולא עקבית, כי את לא הולכת לעשות דיאטה קפדנית, את הולכת לשנות הרגלים, והשינוי יהיה קשה בהתחלה, אך ככל שתתרגלי יהיה יותר קל, והמשקל ירד לאט, אך ישמר...

2. אכלי רק מזון שאת אוהבת

אם חזה עוף צלוי וירקות מאודים משעממים אותך, התרחקי מהם ומיד! יש מגוון רחב של מאכלים טעימים, מזינים ושאינם עתירי שומן או סוכר שאת יכולה לשלב בתפריטך היומי. למשל, תבשילי קדירה של בשר וירקות, מרקי קטניות, סושי, פשטידת גבינות וירקות. התייעצי עם חברות ובקשי רעיונות למתכונים. אל תוותרי על ההנאה מהאוכל, בטח שלא בתקופת הרזיה!

3. אכלי את הדבר המשמין שאת אוהבת כדרך קבע

את לא טועה, קראת נכון. את אוהבת שוקולד או בורקס? אכלי אחד קטן כארוחת ביניים, כל יומיים. כך לא תהיי מתוסכלת מהתהליך בכל פעם שתעברי ליד ה"דבר הטעים הזה".

4. הפכי כל ארוחה עיקרית לחגיגה

מספיק עם הארוחות המכילות רק פסטה, מספיק עם ארוחות הנאכלות ישר מהסיר. החל מהיום, סדרי לעצמך בכל ארוחה צלחת יפה ומלאה ב-3 מרכיבים: ירקות, פחמימות וחלבונים. כך תהני יותר מהאוכל, תהיי שבעה לזמן ארוך יותר ולא תגיעי לצריכה עודפת של פחמימות.

5. דאגי לשתייה טעימה זמינה תמיד

אוהבת מים צוננים? שימי קנקן וכוס מולך וזכרי לסיים בכל שעה לפחות כוס אחת. לא אוהבת מים רגילים? הכניסי לקנקן פלחי לימון, עלי נענע, לימונית או לואיזה, השרי לשעתיים ותקבלי "מים בטעמים" ללא קלוריות ועם המון טעם.

גם זה לא? קחי מעט סירופ דיאט בטעמים והמתיקי את המים שלך. המים נחוצים לנו בעיקר לתהליך שריפת השומן, בנוסף, מים מסייעים לפעילות הסיבים התזונתיים המסיסים אשר עוזרים לווסת את ספיגת השומנים והסוכרים לדם. זכרי זאת ולמדי לאהוב לשתות הרבה.

מים טעימים בלי קלוריות

6. נפחי את "שרירי ההתנגדות" שלך

נשים רבות מאמינות שהן חסרות שליטה מול מזונות מסוימים. התחילי להתאמן בעצירת האכילה של מזונות אלו לאחר כמות קטנה. היכולת להגיד לעצמך "מספיק" ולדבוק בכך נובעת משריר ההתנגדות המצוי אצלך בראש. דאגי להתאמן עליו באופן מסודר ולא להתייאש גם אם את לא מצליחה לעצור בפעמים הראשונות. עם הזמן תראי שהשריר יתחזק ובסוף לא יהיה שום מזון שאינך חזקה מולו.

7. מצאי פעילות שאת אוהבת ודבקי בה

לא כולן אוהבות חדר כושר. זו לא סיבה להתייאש מראש ולוותר על הפעילות הגופנית. מצאי פעילות אקטיבית שאת נהנית ממנה: שחייה, כדורעף, קיר טיפוס, אפילו לצאת לדאנס-בר כאילו את בת 16. לאחר שווידאת שאת אכן נהנית מהפעילות, הכניסי אותה ליומן לפחות פעמיים בשבוע.

8. השקלי רק פעם בשבוע

למשקל הגוף שלנו יכולות להיות תנודות יומיות שלא בהכרח נובעות מצורת אכילתנו. אל תתני לזה להרוס לך את מצב הרוח. קבעי יום קבוע לשקילה ודבקי בו. רצוי ביום ראשון, הציפייה אליו תסייע לך בשמירה על האכילה בסופ"ש. השקלי בבוקר לאחר ביקור בשירותים ולפני אכילה או שתייה.

9. השוויצי בהתקדמות ותהני ממנה

לבשי מכנסיים או חצאית צמודים, מבד שאינו נמתח ומדדי אותם כל שבועיים. שימי לב איך נוצר מרווח בין גופך לבין הבד עם הזמן. תהני מהתופעה, צלמי והנציחי אותה. בסוף התהליך, שמרי את הבגד הזה בלבד על מנת לזכור איזו דרך גדולה עשית.

10. התחילי להצליח!

נשים רבות אינן מאמינות בעצמן לחלוטין מאחר והן חוו בעברן יותר מדי כשלונות בתהליכי ההרזיה. רוצה להיות בטוחה שזה קטן עלייך? צרי לעצמך הזדמנויות להתמודדויות קלות יחסית מול האוכל ודאגי להצליח בהן.

למשל: אם את מה"מנשנשות" דאגי לשבוע היטב מהארוחות ונסי להעביר יום ללא נשנושים. שימי לעצמך מטרה לשתות 2 ליטר ביום וקבעי עם החברות במשרד שכל שעה אתן נפגשות במטבחון לשתיית כוס מים, כך בטוח שתצליחי לשתות 2 ליטר ואף יותר. לכי למסעדה עם חברות, אכלי טוב, ובשעת הקינוח קחי כמה כפיות, התענגי עליהן לאט לאט ולאחר מכן התרכזי בשיחה עם החברות, זכרי לטפוח לעצמך על השכם שלא התנפלת על הקינוח.

לאחר שתחווי מספיק פעמים את תחושת הניצחון מול האוכל תוכלי להאמין באמת שכל השאר קטן עלייך.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

רונית ציוני היא דיאטנית קלינית, RD, B.Sc, M.Sc, מתמחה בטיפול בהשמנת יתר ושינוי דפוסי אכילה, אימון להרזיה, NLP  Practitioner, ייעוץ, טיפול וליווי, לפני ולאחר ניתוחים לקיצור קיבה, לעמוד הפייסבוק של רונית ציוני




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה