6 שיטות לגרום לילדים לאכול ירקות

הילדים לא מוכנים לגעת בירקות? זה הזמן להיות יצירתיים במטבח ולשנות את דעתם על מלפפון, עגבניה ואפילו גזר

28/07/2013
ליאת עיני קבלו עדכונים מליאת
  • RSS
» יצירתיות במטבח (צילום: Thinstock)

כל הורה יודע שירקות עשירים בויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים, ולכן הם חיוניים לבריאותם של הילדים. ישנם הורים המוטרדים מכך שהילדים לא מוכנים לגעת בירקות ולא יודעים כיצד לשכנע אותם לנסות. הסוד הוא שלא צריך לשכנע. ישנן שיטות יצירתיות שיגרמו לכל ילד להכניס לגופו ויטמינים בלי שהוא ישים לב לכך.

טיפים להעשרת תפריט הילדים בירקות:

  1. דוגמה אישית - ידוע שהילדים מחקים את התנהגות הוריהם. אם הם יראו את ההורים אוכלים בעיקר בורקסים ופיצות הם לא יבקשו על דעת עצמם סלט. הפתרון פשוט - כל המשפחה עוברת לתזונה בריאה יותר. ברגע שהילדים יראו אתכם מוסיפים לצלחת בכל ארוחה ירקות, הם יחקו אתכם מהר מאוד. ככל שתתחילו עם הקניית הרגלי אכילה נכונים בגיל צעיר יותר, כך יהיה קל יותר בהמשך.
  2. חותכים ואוכלים - שתפו את הילדים בהכנת הארוחה. בגילאים צעירים תנו להם לסדר את הירקות החתוכים בצלחת, ואם הם מספיק גדולים, הם יכולים לחתוך לבד. כשילד מכין את האוכל, בדרך-כלל הוא טועם אותו.
  3. הפוך על הפוך - שבו סביב השולחן, שימו צלחת עם ירקות חתוכים ושחקו עם הילדים משחק - "תודיעו" שהירקות שייכים רק לכם ואסור להם לגעת בהם. כל פעם שהם יקחו ירק "תכעסו" איך הם לוקחים לכם. אתם יכולים גם לקום לרגע מהשולחן ולומר להם שלא יעיזו לגעת בירקות ואז להציץ ו"לתפוס אותם על חם" שהם אכלו. לא תאמינו באיזו התלהבות הם יאכלו הכול ויבקשו עוד.
  4. אמנות בצלחת - הרבה יותר נחמד לאכול פרצוף מצחיק, פיל או רכבת. גלו קצת יצירתיות והרכיבו מהירקות כל מיני צורות שילהיבו את הילדים. אפשר להציע להם לאכול קצת ולנסות להרכיב צורה חדשה מהירקות שנשארו. הרעיון הזה מתאים בעיקר להורים עם סבלנות וזמן. פחות מומלץ כשאתם ממהרים לצאת מהבית.
  5. על הדרך - ירקות לא חייבים לאכול רק בזמן הארוחה. בדרך כלל ילדים רעבים או "בא להם משהו" גם בין הארוחות. חתכו ירקות והניחו על השולחן, אפילו בלי לומר להם כלום. כשיש אוכל זמין מול העיניים בדרך-כלל אוכלים ממנו. גם אם הם לא יגעו בירקות ביום הראשון, אל תתיאשו. הסוד הוא להתמיד ואם כל יום תחתכו כמה ירקות ותניחו על השולחן בסוף הילדים יאכלו אותם. אפשר גם לקחת קופסה עם ירקות כשנוסעים ברכב, הולכים לגינה או לים. הרעב תמיד עולה במקומות כאלה ואם אין אוכל זמין, הירקות הם אופציה נהדרת ובריאה.
  6. מתכונים מסתוריים - אם ניסיתם את כל השיטות אבל הילדים מתגלים כסרבנים עקשנים, אפשר לגרום להם לאכול ירקות ללא ידיעתם. גם הורים שדוגלים רק באמת, יוכלו קצת לעגל פינות ולהבין שדרך מתכונים מסוימים הילדים בכלל לא ירגישו שהם אוכלים ירקות. לדוגמה: לזניה עם עגבניות, קציצות עם בצל, מרק ירקות ופשטידה.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה