הכי טוב לרזות בקיץ

דווקא בקיץ, הכי קל לרזות. ומי לא רוצה להוריד כמה קילוגרמים מיותרים שנצברו בחורף. אז מה חשוב לדעת לפני שמתחילים ואיך כדאי לרזות בצורה נכונה ובריאה? הדיאטנית מייעצת

30/06/2013
מדור שיווקי קבלו עדכונים ממדור
  • RSS

עונת הרחצה החלה, החופים מלאים בסופי השבוע, בריכות השחייה קורצות למנויים

והחנויות מתמלאות בשלל בגדי ים ססגוניים. אבל מה אפשר לעשות כדי שגם הגוף שלנו יהנה מכל אלה? הבשורות הטובות הן, שדווקא הקיץ היא עונה טובה יותר להפחתת משקל ולהרזיה. בזכות המזון הקל, הפירות הטריים, הסלטים מירקות, שדלים בשומן ובקלוריות וגם משום שנוטים לצאת יותר מהבית, לטייל ולעשות פעילות גופנית.

מה חשוב לדעת לפני שמתחילים תהליך הרזיה?

עינת ששון, הדיאטנית הראשית של צנטרום, מסבירה מה כדאי ומה לא כדאי לעשות:

1. כדאי: לשרוף מה שיותר קלוריות. השמנה והרזיה הן תוצאה של יחס בין כמות הקלוריות שנכנסת לגוף באכילה, הקלוריות שהגוף שורף במנוחה ואלה שהגוף שורף כתוצאה מפעילות גופנית. מכך ניתן להבין, כי  דיאטה ללא פעילות גופנית היא אולי דיאטה נוחה ומזמינה, אבל קשה מאוד לרדת במשקל באמצעותה. נמצא במחקרים כי גם פעילות יומיומית ספונטנית כמו עליה במדרגות יכולה לעשות שינוי.

2. לא כדאי: דיאטות בזק. כולנו נתקלים בפרסומים שונים אודות דיאטות חדשות המבטיחות  ירידה מהירה במשקל. למרבה הצער, עדיין לא נמצאה תרופת הפלא שתאפשר לאכול ללא חשבון ולהישאר רזים.

3. לא כדאי: דיאטה דלה מאוד בקלוריות. תפריט הכולל פחות מ-1200 קלוריות איננו מכיל את כל אבות המזון או את כל הויטמינים והמינרלים שהגוף זקוק באופן יום-יומי. מחסור בויטמינים ומינרלים עלול לגרום לנזק בטווח הקצר או הארוך כמו חולשה וכאבי ראש, נשירת שיער, ציפורניים שבירות ובגיל ההתבגרות לבעיות בהתפתחות, גדילה וכדומה.

4. כדאי: להיעזר במולטיויטמין. למולטיויטמין ישנה חשיבות כפולה בכל הנוגע לתהליך הדיאטה. מחד בתהליך הדיאטה מתרחשת ירידה בכמות המזון או הגיוון במזון הנכנס לגוף וכך גם בכמות הויטמינים והמינרלים שלהם הגוף זקוק, ולכן עלול להיווצר מחסור בויטמינים ובמינרלים בגוף. יתרון נוסף הוא שהויטמינים והמינרלים חשובים גם בתהליך הירידה במשקל משום שהם משמשים כזרזים בתהליכי שריפת שומנים או בתהליכי הפקת האנרגיה בעת הפעילות הגופנית. לכן, מומלץ להשלים את התזונה בקביעות בעזרת מולטיויטמין, המכיל ויטמינים והמינרלים החיוניים. מולטיויטמין "צנטרום", המכיל 28 מרכיבים חיוניים  מעניק לגוף "רשת בטחון". כלומר, הגוף יקבל מבחינת מגוון ויטמינים ומינרלים הדרושים לתפקוד תקין של כל המערכות.

5. כדאי: דיאטה מאוזנת. חיוני ויעיל לבחור בדיאטה הדרגתית, מאוזנת מבחינת אבות המזון, המפוקחת על ידי אנשי מקצוע, שיוכלו להנחות אתכם לאכילה בריאה ומאוזנת, לחשב מראש את ערך מדד מסת הגוף, את ה-BMI שלכם (משקל חלקי גובה בריבוע) ולתכנן עבורכם את יעד המשקל ואת הדרכים להשגתו. וכן, לעזור במקרים בהם הירידה במשקל נעצרת.

6. לא כדאי: דיאטת כסאח. לרוב, מדובר בדיאטה המורכבת מרכיב אחד בלבד כמו דיאטת אבטיח, דיאטת מרק ירקות או דיאטת כרוב. תפריט מסוג זה מכיל מעט מאוד קלוריות (כ- 500 קלוריות בלבד) ולכן עלול לגרום למחסור בויטמינים ומינרלים. בנוסף, דיאטה כזו עלולה לגרום לכאבי ראש וסחרחורות, לשינויים במצב רוח ותחושת עצבנות וחוסר סבלנות. חסרון נוסף: גם אם מצליחים להחזיק מעמד בדיאטה מסוג זה במשך כשבועיים, בסופו של דבר נזקקים לפיצוי עצמי, רגשי וגופני, שיגרום  לעליה מהירה במשקל - ואיתה תוספת מעבר למשקל שהפחתתם.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה