5 הרגלים שמפריעים לך לרזות

ישנם חמישה הרגלים, חמש טעויות בחשיבה שעוצרות אותך מירידה במשקל, הדיאטנית נטע גולן חילקה אותם לטיפוסים שונים. נסי לגלות איזו מהן היא את? ויש גם פתרונות

23/06/2013
נטע גולן - דיאטנית קלינית קבלו עדכונים מנטע גולן - דיאטנית קלינית
  • RSS

1. המתאפקת

מפחדת לאבד שליטה. לא סומכת על עצמה, בטוחה שתתפרע אם רק תיקח ביס אחד  ולכן מעדיפה להתאפק כל היום או עד כמה שניתן. המשפט החוזר שלה הוא "אין לי בעיה לא לאכול עד הצהריים. אבל אם אני אוכלת ארוחת בוקר, אני לא מפסיקה לטרוף".

מה שקורה למתאפקת לבסוף שהיא צודקת. בגלל שהיא מנותקת מתחושת רעב אמיתית, היא מתחילה לאכול כשהיא כבר ממש מורעבת ולכן, בדיוק כמו הפחד שלה, האכילה שלה יוצאת משליטה בהמשך היום.

בדקי את עצמך, האם את מתאפקת: באילו עוד מקומות בחייך את מפחדת לאבד שליטה?

איך את יכולה לשנות: את יכולה ללמוד לסמוך על הגוף שלך. איכלי ארוחת בוקר משביעה באמת, והתחילי לחפש את האותות הטבעיים של רעב ושובע בגופך.

2. המורדת

מפחדת שישלטו בה, היא יודעת הכל, ברור לה מה עושים, היא רק לא מצליחה. אף אחד לא יגיד לה מה לעשות ולכן, גם כשהיא רוצה לעשות תהליך של שינוי, היא עושה אותו בדרך שלה, מה שנראה לה היא תעשה ומה שלא נראה לה היא לא תעשה. ולמרות שהפחד הגדול ביותר שלה הוא אובדן חופש הבחירה. בגלל שאינה מצליחה להקשיב בפתיחות היא יוצרת לעצמה עולם מצומצם של אפשרויות וממשיכה לפעול על אותם אוטומטים ישנים של התנגדות ומרד.

בדקי את עצמך, האם את מורדת: באילו עוד מקומות את תקועה בגלל שאת מחזיקה בדעתך ולא מאפשרת לעצמך ללמוד ולהתפתח, איפה עוד את עוצרת לעצמך את חופש המחשבה בגלל הפחד שישתלטו עלייך?

איך את יכולה לשנות: את יכולה ללמוד להקשיב בפתיחות, וגם כשעולה הקול המתנגד, להרגיע אותו באהבה. כי תמיד בסוף תוכלי לחזור לדרך שלך. את לא חייבת לעשות את כל מה שאומרים לך. היי קשובה לקול הפנימי שנמצא מתחת לפחד שישתלטו עלייך. שימי לב על אילו אנשים את כן יכולה לסמוך, מאיזה אנשים את כן יכולה ללמוד וקחי לך מנטור עליו את באמת סומכת שינחה אותך (לפחות לתקופה מסויימת).

3. הקורבנית

אפשר למצוא אצלה משפטים כמו “בגילי לא יורדים במשקל", או "מי שעושה הרבה דיאטות כבר לא יכול לרדת" או “חילוף החומרים שלי איטי" וגם "העצמות שלי כבדות". כל אחת מאיתנו מכירה את המשפטים האלה, השאלה אם אנחנו מאמינות להם או לא. אם נאמין בהם, הם ינהלו את התהליך עבורנו וישלחו אותנו למקרר או לפיצריה הקרובה.

בדקי את עצמך, האם את קורבנית: הדפוס הקורבני שלנו משתחל לכל פינה, שימי לב לאיזה עוד מקומות הוא נכנס, איזו עוד עשייה את דוחה או לא עושה ובידקי את המשפטים הפנימיים שלך.

איך את יכולה לשנות: להתחיל להסתכל מסביב ועל כל משפט למצוא הוכחות נגדיות. סיפורי הצלחה של ירידה במשקל נוכחים כל הזמן, רק להסתכל.

4. המיואשת

היא מאמינה שאפשר לרדת במשקל, היא ראתה אלפי סיפורי הצלחה, היא גם הגיעה דרך כמה המלצות שסיפרו לה שחייהם הישתנו. אבל היא לא יכולה, היא מיוחדת. הבעיות שלה קשות ומסובכות יותר.

בדקי את עצמך, האם את מיואשת: לפעמים אנחנו בטוחים שאין בנו כלום ולכן חשוב לנו לייצר עניינים ודרמות, בידקי עמוק פנימה, האם יכול להיות שאת מרויחה משהו מהמשקל העודף?

איך את יכולה לשנות: הזכירי לעצמך שאת אכן מיוחדת, בדיוק כמו כולם.

5. התהליכית

היא עושה המון תהליכים רגשיים, היא מתייחסת לריגשותיה בהרבה כבוד ופשוט נותנת להם לנהל את חייה. יחד עם זאת היא מודעת לנטייה שלה וממשיכה לעשות תהליך פנימי שיאפשר חיבור בין הראש לרגש. היא מתרגשת מהתובנות שלה ויודעת שזו הדרך שבסוף תוביל אותה לירידה במשקל. היא חוקרת בנפשה.

בדקי את עצמך, האם את תהליכית: זה נפלא להיות בתהליך. יש משהו משכר בתובנות עמוקות. יחד עם זאת, שווה לשים לב האם את באמת מתפתחת לקראת המטרות שלך, או שאת מסתחררת מהתובנות שלך ונשארת תקועה במקום.

איך את יכולה לשנות: כשאת מרגישה שאת תקועה, חברי את הרגש ושימי לו גבול בעזרת עשייה. כשאנו מתמודדים דרך עשייה של משהו חדש, נבנים נתיבים חדשים במוח. התמודדי כל יופ עם משהו קטן שאת שונאת לעשות או שלא בא לך לעשות. אל תנסי להבין או לנתח למה. פשוט – קפצי למים. תחשבי כמה תובנות חדשות תקבלי מכל התמודדות שכזו. בכל פעם שתעשי משהו קטן, המוח שלך ילמד שאת יכולה וימצא דרכי התמודדות יצירתיים לכל אתגר.

—————————————————————————————————————————————————————-

נטע גולן, דיאטנית קלינית, מנחת תוכנית תנו"פה לירידה במשקל : תפיסה, נפש ופרידה מהרגלים, מזמינה אתכן לקבל תנופ"ה ולרדת במשקל




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה