מדיטציה ב-10 שלבים בשיטת דניאל גולמן

מחבר רבי המכר "אינטיליגנציה רגשית" ו"אינטיליגנציה חברתית", מציע תרגיל ספירה פשוט מ-10 עד 1, שיעזור לכם לשמור על רוגע בכל עת

17/06/2013
הפינגטון פוסט קבלו עדכונים מהפינגטון
  • RSS

לכל אחד מאיתנו יש "נשק סודי" להפגת מתחים, שאותו אנחנו שולפים בעיתות מצוקה: תמונות שמרגיעות אותנו או גורמות לנו לחייך, שירים שמחברים אותנו לרגש, ציטוטים או שירים שנוטעים בנו תחושת הרמוניה, או תרגילי מדיטציה שעוזרים לנו למצוא תחושת שלווה ורוגע. אנחנו ממליצים לכם לעיין במדריך ה-GPS שלהלן, לעיין במדריכי ה-GPS האחרים שלנו ולחלוק איתנו את הסודות הקטנים שלכם למציאת שלווה, איזון ורוגע.

כשאנחנו מדלגים מישיבה לישיבה ומפגישה לפגישה ומנסים לארגן את סולם-העדיפויות שלנו, נראה בלתי אפשרי למצוא אפילו רק כמה דקות למדיטציה בעבודה. למרבה המזל, אפילו מדיטציה בת חמש דקות יכולה לעזור לנקות את המוח ולהרגיע את המערכת.

אם אתם מרגישים לחוצים, אבל אין לכם זמן פנוי, הסופר דניאל גולמן (מחבר "אינטיליגנציה רגשית", ו"אינטיליגנציה חברתית"); מציע תרגיל ספירה פשוט, שאותו אפשר לבצע בכל מקום כדי לשמור על רוגע. והכי טוב: לא צריך ניסיון קודם במדיציה. גולמן מציע צעדים קלים במדיטציית ספירה מעשר עד אחת. זכרו, כמו בכל שיטה להפגת מתחים או לניקוי ראש, ככל שעושים אותה יותר, היא מקבלת יותר כוח.

10. עוצמים את העיניים. לוקחים נשימה עמוקה ולאחר מכן נושפים החוצה את האוויר לאט לאט, עד הסוף.

9. נושמים כרגיל. מרפים את המצח ואת העיניים.

8. מרפים את הלסת ואת שאר הפנים.

7. מרפים את הכתפיים ומניחים להן ליפול.

6. מרפים את הזרועות ואת הידיים.

5. מרפים את הבטן.

4. מרפים את האגן, את הרגליים ואת הברכיים.

3. מרפים את כפות הרגליים ואת הבהונות.

2. מניחים לכל הגוף להרגיש רפוי, רגוע, נינוח.

1. נושמים כרגיל ומרגישים רגועים יותר עם כל נשימה ונשימה.

דניאל גולמן והדאלי לאמה. צילום: GETTYIMAGES

>> תרגום מאנגלית: שרית פרקול. לכתבה המקורית בהפינגטון פוסט




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה