יוצאים מהלחץ בתוך הבית

לפעמים פעולות פשוטות יכולות להרגיע ולגרום לשינוי אווירה. עיסוי עדין בכפות רגליים או בקרקפת, אמבטיה מפנקת עם טיפות שמן לבנדר ותרגילים בדמיון מודרך מורידים מאד את מדד הלחץ

29/07/2013
נורית דביר קבלו עדכונים מנורית דביר
  • RSS

בעידן המודרני השגרה לוחצת. עבודה, משפחה, זוגיות, כולם תובעים מאיתנו רבות עד כדי כך שנדמה לנו, בכל יום מחדש כי אין מספיק שעות ביממה. לא מספיק שאנחנו לחוצים בשל חיינו האישיים, גם בעיותיהם של אחרים מטרידות אותנו והדבר יכול לפגוע בתפקוד היומיומי שלנו באופן ממשי.

בעגה המקצועית אנחנו מכנים זאת כמצבים שיוצרים סטרס משמעותי בחיינו וגם בחיי הילדים שלנו. מהו בעצם Stress? בעברית דחק. תחושת מצוקה הנובעת מפגיעה במצב האיזון של האדם כתוצאה מגירוי מוחשי פיזי או פסיכולוגי.

שישה טיפים לטיפול במצבי לחץ:

1. תזונה: להרבות באכילת פירות וירקות טריים, דגנים מלאים כגון: קינואה, שיפון, כוסמת ועוד. אכילת אגוזי מלך, אבוקדו ובננה, והימנעות משתיית משקאות מלאי קפאין כגון: קפה וקולה אשר עלולים להגביר את רמות הסטרס בגוף.

2. רפלקסולוגיה: מומלץ לעשות עיסוי עדין של כפות הרגליים עם התמקדות בבהונות. ברפלקסולוגיה האצבעות מתחלקות למספרים. האצבע הגדולה ביותר (בוהן) היא מספר אחת וכן הלאה עד לקטנה ביותר שהיא מספר חמש. בסיום העיסוי יש להחזיק את אצבע מספר 3, האמצעית, בפרק השני שלה בין 3-5 דקות. מומלץ לעשות כך במקביל בשתי כפות הרגליים.

3. עיסוי: כדאי לעשות עיסוי קרקפת פעם בשבוע, בעזרת אצבעות הידיים עם קצת לחץ על הקרקפת, בתנועות מעגליות מלמעלה למטה. ניתן גם לעסות עם שתי כפות הידיים שלנו וגם עם הציפורניים, אך בעדינות יתרה. עיסוי כללי מסייע מאוד להרגעה והורדת סטרס.

4. פרחי באך: תמצית רסקיו המורכבת מפרחי באך מסייעת מאוד בהרגעה. יש לקחת 4 טיפות, 4 פעמים ביום לפני אירועים מלחיצים. הלקיחה היא לפי הצורך עד מצב של כל רבע שעה ביום האירוע.

5. ארומתרפיה: לטפטף 5-6 טיפות שמן לבנדר לתוך אמבטיה (חשוב להשאיר חלון פתוח על מנת שייכנס אוויר נקי). יש לשהות באמבטיה עד כ-20 דקות. במידה ואין אמבטיה, אפשר לקחת מבער, לטפטף 3-4 טיפות לבנדר ולהניח במקום בו אנו נמצאים רוב הזמן. הלבנדר הוא שמן שמרגיע את מערכת העצבים. אין לו התוויות נגד והוא מתאים לכולם. אולם, לאחר שימוש של שלושה שבועות יש לעשות הפסקה של שבוע על מנת לתת לגוף להתנקות ואז לחזור על התהליך.

6. מדיטציה/דמיון מודרך: מומלץ להורים ולילדים כחצי שנה לפני השינה, לנקות את המחשבות הדאגניות וללכת לישון רגועים יותר.

איך עושים דמיון מודרך?

- קחו נשימה עמוקה והחזיקו את הנשימה מספר שניות, לאט לאט יש להתחיל להוציא את האוויר ולחזור על הפעולה מספר פעמים.

- להמשיך לנשום ולהעלות בדמיון את המקום האהוב עליכם, המקום שמעלה על פרצופכם חיוך ענק. דמיינו את עצמכם כל אחד במקום האהוב לו, קחו נשימות עמוקות, אתם מתהלכים במקום האהוב שלכם ופתאום אתם רואים מקור מים גדול מאוד. אתם מתיישבים ליד מקור המים וממשיכים לנשום.

- יחד עם כל נשימה עולה לכם מחשבה הן חיובית והן שלילית, עם כל נשימה אתם לוקחים את המחשבות השליליות שלכם ומכניסים אותם לתוך קופסא והנה עוד מחשבה ועוד מחשבה עד שהקופסא מלאה לגמרי.

- אתם ממשיכים לנשום ומכניסים את הקופסא לתוך מקור המים ורואים לאט לאט איך הקופסא מפליגה עם המחשבות השליליות שלכם למקום שהיא לא יכולה להפריע לאף אחד.

- תמשיכו לנשום וכל אחד בזמנו החופשי יחזור לכאן, נקי ממחשבות שליליות ומלא בתחושת הקלה ורוגע.

________________________________________________________________

נורית דביר היא מרצה לרפלקסולוגיה,שפת גוף ובעיות פוריות במכללת מדיסין מבית המכללה למנהל.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה