איך להכין לילדים כריך מזין וטעים לבית הספר?

ארוחת עשר מזינה יכולה להשפיע על ההישגים הלימודיים של ילדינו. קבלו חמש אפשרויות לסנדביץ' בריא שהילדים גם יאהבו

21/05/2013
מדור שיווקי קבלו עדכונים ממדור
  • RSS
» טעים ובריא (צילום: Thinstock)

האם הסיטואציה הבאה מוכרת לכם? הערב הגיע, ובמקום לשבת רגל על רגל, המקרר פתוח ואתם מנסים לגייס את כל הכוחות שנשארו בשביל לחשוב על הסנדביץ' של מחר. זאת כדי להימנע מהפרצוף של הילד בבוקר ברגע שהוא רואה מה הכנתם לו, בזמן שאתם ממהרים מאד לעבודה, מה עוד שהלחם עם השוקולד (שתמיד מתקבל בשמחה) היה המרכיב המרכזי בתפריט של השבוע שעבר.

רגע לפני שנספק אופציות לסנדביץ' היומי, ד"ר איילת הררי, תזונאית קלינית ויועצת התזונה של "עוף טוב" מציעה לתכנן עם הילד את התפריט השבועי לבית הספר, ואף לתלות טבלה של התפריט על המקרר. "אם מדובר בילד שמתעקש לקבל ממרח מתוק, קחו בחשבון שלא קל לילדים לעשות שינוי בהרגלי האכילה שלהם, לכן מומלץ להתחיל להגביל בהדרגה את כריכי השוקולד עד שתגיעו לפעם אחת בשבוע".

הררי מציינת כי חשוב שארוחת העשר תהיה מזינה משום שמחקרים הוכיחו כי לארוחת בוקר מזינה עשויה להיות השפעה מיטיבה על ההישגים הקוגניטיביים והלימודיים של ילדי בית הספר ושוויתור על ארוחת הבוקר עלול לפגוע ביכולת הריכוז ובזיכרון לטווח הקצר.

כיצד ניתן להפוך את ארוחת העשר למזינה יותר?

"שדרוג הלחם ללחם מחיטה או שיפון מלא, יעלה את הערך התזונתי של הכריך. בנוסף, הסיבים התזונתיים בחיטה מלאה מאוד חשובים למערכת העיכול. מומלץ להוסיף לכל כריך מלפפון, פרוסת עגבנייה או פלפל אדום, וניתן לגוון לעיתים את ארוחת העשר עם חטיף חלבה מתוק", אומרת ד"ר הררי.

קבלו 5 הצעות לכריך מזין וטעים לילדים:

1. לחמנייה מחיטה מלאה עם גבינה צהובה ועגבנייה -  ד"ר הררי מציינת כי גבינה צהובה משמשת מקור טוב לסידן ואילו העגבנייה מכילה ויטמינים ומינרלים חשובים, ופיטוכמיקל בשם ליקופין המשמש כמונע חימצון.

2. כריך מלחם מלא עם טחינה ופסטרמה מבשר הודו של "עוף טוב" - הטחינה בכריך משמשת כמקור לסידן, ברזל ושומנים חד בלתי רוויים החשובים לאיזון שומני הדם, ואילו בשר ההודו, ממנו עשויה הפסטרמה, הינו מקור לחלבון איכותי, לברזל ול-B12.

3. כריך מלחם מלא עם גבינה לבנה וזיתים - גבינה לבנה היא מקור לחלבון איכותי ולסידן, וזיתים מכילים שומנים חד בלתי רוויים החשובים לאיזון שומני הדם.

4. לחמנייה מחיטה מלאה וחומוס עם פלפל ירוק או אדום - חומוס הינו מקור לסיבים מסיסים שחשובים לבריאות מערכת העיכול ולאיזון שומני הדם, ופלפל אדום או ירוק מהווה מקור לסיבים ולוויטמין C.

5. פיתה וחביתה עם מלפפון ירוק לא מקולף - הביצה היא מקור לחלבון אשר חשוב לבניית שרירים, ואילו מלפפון מכיל סיבים תזונתיים שנמצאים בעיקר בקליפה שלו, ולכן ההמלצה היא לא לקלפו. לדברי ד"ר הררי, הפיתה נבחרה על מנת לגוון את התפריט של הילד. "ילדים אוהבים גם סוגים אחרים של לחם העשויים מקמח לבן, ומותר בהחלט לגוון ולשלב גם אותם בתפריט. לכן, גם מאכלים אשר אולי בעינינו פחות תזונתיים, יכולים להיות חלק לגיטימי מהתזונה, כל עוד הם מופיעים לצד מזונות אחרים הנחשבים בריאים יותר".




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה