חייבים להספיק או להפסיק?

אם אנחנו לא נדאג לעצמנו, הסטרס לא יעבור מעצמו. הסוד הוא למצוא את הזמן כדי להירגע - לשמוע שיר שאוהבים לפני שנכנסים הביתה, לאכול ברוגע ולהתעקש על תחביב

12/06/2013
רפאל סיימון קבלו עדכונים מרפאל סיימון
  • RSS

בארץ שלנו יש הרבה לחץ - מהעבודה, מהבוס, מהשכן, מבעל הדירה, מהאישה, מהבעל ועוד רשימת קניות ארוכה שכותרתה הראשית היא "סטרס". הסטרס מעייף אותנו. הוא מתחיל בראש וממשיך לשאר הגוף - ללב, לריאות, לשרירים ולעצמות. הגוף שלנו יכול לקרוס מכובד הסטרס והוא מביא איתו מחלות באופן מיידי ובאופן הדרגתי.

מחלת העייפות הכרונית נגרמת מעודף עבודה, מחוסר מנוחה וממתח מתמשך. זוהי דוגמה לגורם ההדרגתי. תפיסות צוואר כרונית נגרמת מסטרס ישיר. יושבים שעות מול המחשב, לא קמים להתמתח מספיק ומקבלים תופעות כמו גב תפוס, צוואר תפוס וכאבי ראש.

הנה כמה דברים שיכולים לעזור לנו להתמודד עם שני המצבים, הן הפיזי והן הנפשי:

1. שתי דקות לפני הבלגן - אני יודעת מה מחכה לי בבית ואני יודעת שלא יהיה שקט וגם ככה היה לי יום מטורף. במקום ישר להכנס לתוך המולת הבית - אני אחנה את הרכב בכניסה לבית, אשאר לשבת, לשמוע שיר שאני אוהב, אני אנשום רגוע. ככה אני נותנת לעצמי שקט כדי שאוכל להכיל את מה שקורה שם. שיהיה לי כוח לשמוע את הילדים ואת בן הזוג. עצם זה שאני לא זזה ושקועה בכיסא הנהג בלי לנהוג זה כבר מרגיע, אף אחד לא עוקף ואף אחד לא צופר. יושבת באוטו, נהנהת ונרגעת.

2. הדרך אל הכושר - למצוא את סוג האימון שגורם לכם להרגיש הכי טוב, אם זה שחיה, ריצה, הליכה, יוגה וכו'. גוף במאמץ מגדיל את רמת הסרוטונין וכתוצאה מכך אנחנו נעשים רגועים יותר ודואגים פחות. לכל אחד יש את סוגי האימון הטובים לו, יש את האגרסיביים ויש את המתונים. שניהם עוזרים בהפגת המתח. הגוף נכנס לתנועה והתנועה גורמת לזרימה.

3. קחו כמה רגעים לעכל את זה - האכילה שלנו בעולם המערבי מערבת הרבה גירויים חיצוניים. טלוויזיה, מחשב פלאפון וכו'. אנחנו מעכלים יותר ביעילות כאשר סביבת האכילה שלנו היא סטרילית. מומלץ לחשוב על האכילה ולהרגיש את הטעם. לאכול בישיבה לבד או עם חברים. העיקר זה לשבת בנחת. המזון הוא הדלק שלנו, אף אחד לא מתדלק את הרכב שלו בזמן נהיגה. ואם כבר מדברים על רכבים ודלק. אם לוחצים על הגז יותר מדי חזק שומעים את המנוע בסטרס.

4. מצאו תחביב - אנחנו שוכחים את עצמנו הרבה וזה גורם לנו להיבלע לתוך הסטרס הזה ובלי שאנחנו שמים לב - לא עשינו בשביל עצמנו כלום. הקדישו לעצמכם לפחות שעתיים בשבוע. למשהו שלא קשור לעבודה, לימודים, משפחה. כשאתם מקדישים זמן רק לעצמכם, אתם מוכיחים כמה אתם אוהבים את עצמכם וכמה מגיע לכם.

5. מישהו מטפל בך? הרפואה הסינית נותנת מענה לסטרס. ברפואה סינית מתייחסים לגוף והנפש כאל שלם אחד. אין הפרדה. הגוף שלנו יודע לרפא את עצמו אם נותנים לו את הכלים הנכונים. דיקור עוזר לגוף להאיץ את תהליך הריפוי הטבעי שלו. טווינה נותנת מענה לכאבי השרירים והעצמות שנגרמים מהסטרס.

_______________________________________________________________________

רפאל סיימון הוא מטפל ברפואה סינית - דיקור, טווינה, צמחי מרפא ותזונה סינית.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה