נשים עושות עסקים

כיצד תגיעו ללקוחות, מה המוצר שאתן יכולות להציע לכל אחד מהם ומה הופך מסר שיווקי לחזק ויעיל? שאלות שכל בעלת עסק צריכה לשאול את עצמה

03/04/2013
חלי יעקבס-וירט קבלו עדכונים מחלי יעקבס-וירט
  • RSS
» מה יהיה? (צילום: Thinstock)

מה המשותף לקוסמטיקאית, עורכת תוכן, מאמנת אישית, מעצבת גרפית, רפלקסולוגית, אדריכלית ובעלת צימרים? כולן עצמאיות שמחפשות תשובות לשאלות - מה עושים עם מסרים שיווקיים, איך מבטיחים שהם יגיעו לאנשים הנכונים בזמן הנכון ושיהיו מדויקים ויעילים. מה הופך מסר שיווקי לחזק ויעיל, ואיך אנחנו יכולות לנהל את מערכת המסרים שלנו באופן אפקטיבי גם מבחינה שיווקית וגם מבחינה ארגונית אישית?

מסר שיווקי מדויק ויעיל הוא מסר שמזדחל אל הלקוחות ומגיע אליהם דרך כל הערוצים. אני נוהגת לכנות זאת "מציץ מן החרכים" - מסר שיווקי רואה את הלקוח בכל מקום שהוא נמצא והלקוח רואה אותו. הדרך האפקטיבית ביותר לעשות זאת היא להיות בכל מקום שבו יש חרכים (סדקים קטנים וגדולים) בכל מקום שניתן להיכנס, להשמיע ולהראות. שם צריך להיות המסר השיווקי שלכן.

חשוב שתהיה לעסקים שלכן יכולת להפיץ מסרים שיווקיים באמצעות שולחן עריכה אחד - לרשימת דיוור, לרשתות חברתיות, לבלוגים, ולתת תזכורות לעדכונים באתרים אליהם הם נרשמו וצריכים לעדכן בהם את המסר - המוצר, המחיר, המבצע או החידוש.

קיימים כיום כלים שיווקים חדשניים המאפשרים לעסק, לארגון ולעומדת בראשו להיות ביותר מקומות בפחות זמן, כאשר הרעיון העומד מאחוריהם הוא ניהול מערכת יחסים מהירה, יעילה, טובה ומדויקת עם הלקוחות שלכן.

נסו להתאמן בתרגיל הבא - מה אתן יכולות להציע לכל אחד ואחת? איפה כל אחד ואחת כאלה נמצאים? כיצד את מלכדת את המסר-ידע-מוצר שלך לתוך מערכת אחת שתציע את כל אלו ותיעל את העבודה, תצמצם עלויות ותחסוך זמן יקר ואנשי מקצוע?

יש נשים שמבינות שרק הבחירה להיות עצמאית, שהיא בחירה קשה ומפחידה, יכולה להשיב להן את העצמה האישית. אני פוגשת אותן בכל מיני צמתים בחיים. נשים שהתעייפו מלעבוד עבור אחרים, נשים שהתעייפו מאבדן השליטה על חייהן, נשים שרוצים להעריך את עצמן ואת הכישורים שלהן ולא מוכנות לחכות שמישהו אחר יעריך אותן ואולי גם יתגמל אותן בהתאם.

לפעמים אלו נשים שזאת הברירה היחידה שלהן לקחת אחריות על החיים שלהן ועל העתיד שלהן, הכלכלי והאישי. וכאן מתחילה גם הבעיה. חלק מהנשים הללו חושבות בטעות שכאשר תהפוכנה לעצמאיות הן תהננה רק מעצמאות, ולא מבינות שנדרשת אחריות אישית עצומה מכוונות למטרה וכוללת ניהול אישי מדויק על פי יעדים.

יש נשים שמתבלבלות וחושבות שעצמאות היא רק ההערכה האישית וההגשמה והיכולת לשלוט על הזמן שלך ועל ההכנסות, אבל המציאות היא שעצמאות היא מציאות מורכבת מאוד שבה למרכיב לקיחת האחריות ו"חתירה למגע" עם תוצאות מדידות יש חלק מכריע בהצלחה האישית והכלכלית.

ולכן, אני תמיד מופתעת שעסק פרטי, יזם, עצמאי דוחה משימות חשובות. מחכה ש"דברים יקרו לו " ומתנהל בתוך עולם תירוצים שלא היה עובר אם הוא היה שכיר של מישהו. כל כך הרבה אנשים אומרים לי, "אני יודע שאני צריך לעשות את זה" או "אני יודעת שאני צריכה להתחיל .." ועוד ועוד, ובכל זאת מחכים עד שמישהו או משהו יזיז אותם. שם מתחילה הבעיה. למרות שברור לבעלת העסק שזאת הברירה היחידה והטובה עבורה, ורק כך תוכל להשיג איתנות כלכלית והערכה אישית ראויה ליכולות ולכישורים, היא בכל זאת בוחרת לא לעשות הכל (ובאמת הכל!) כדי להיות ראויה להישגים אישיים משמעותיים.

אני פוגשת שני סוגים של (א)נשים. אלו שהבינו את זה ובוחרות לקחת את עצמן למצוינות ואלו שמעדיפות להשאיר את ההחלטה לאן הן תגענה ליד הגורל. אם האופציה לחיות בכבוד אישי וכלכלי ולהגשים את עצמכן נראית לכן מפתה, אל תוותרנה לעצמכן. זה לא יוגש לכן על מגש של כסף ולא ייעשה מעצמו. תנו את עצמכן לטובת העניין במלוא הרצינות והנכונות. ונכון, זה יהיה קשה לפעמים אבל לוותר זה קשה יותר. המרחב העסקי מזמן לכן המון הזדמנויות להגיע רחוק - רק תאספו אותן.

_______________________________________________________________

חלי יעקבס-וירט היא יזמת ויועצת עסקית. מנכ"לית ובעלים של חברות "בינה יתרה" ו-T-roo. מפתחת מערכת חדשנית "תיראו" לשיווק באינטרנט

נשואה לחגי, אמא ל-4 ילדים, בת 41, דתייה.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה