יאמי מתכונן לפסח: תבשיל החומוס של לימור

אם אתם נמנים על אוכלי הקטניות בפסח, הגיע הזמן לחגוג כמו שצריך. לימור, בשלנית יאמי שמבשלת אוכל בריא צמחוני, מכניסה נשמה ויצירתיות לתבשילי קטניות ומציעה אפשרויות חגיגיות במיוחד פלוס מתכון לצ׳אנה דאל משודרג

19/03/2013
יאמי קבלו עדכונים מיאמי
  • RSS

מאת: רווית דיקר לוי, אתר יאמי

לימור, עושה כבוד לקטניות?

"לגמרי. יש את כל הסיבות לתת להן כבוד".

נמקי והדגימי

"קטנייה היא פחמימה מורכבת שיש בה חומצות אמינו וכשאוכלים אותה יחד עם דגנים היא מספקת חלבון מלא. לכן חשוב לאכול מג׳דרה או קיצ׳רי או תבשיל של אורז אדום עם גרגרי חומוס.

"הקטניות עשירות בסיבים תזונתיים ולכן הן מעולות לדיאטה וגורמות תחושת שובע. תוסיפי לזה את המחיר הזול, העובדה שאפשר לקנות אותן כמעט בכל מקום, ושאפשר לשמור אותן לאורך זמן - והנה מתכון מנצח".

אילו מנות חגיגיות עם קטניות את מציעה?

"האפשרויות מאוד מגוונות. אני מכינה קציצות ופשטידות שחומר הגלם העיקרי שלהן הוא קטניות. אפשר להכין פאי רועים שהבסיס הוא תפוחי אדמה ועליו תבשיל של עגבניות עם שעועית אזוקי (נראית כמו מש בצבע אדום). זו שעועית עשירה באנטי אוקסידנטים ומאוד בריאה. בסלטים אפשר להכין תחליף לממרח חומוס – ממרח עם עדשים ירוקות או כתומות, ממרח שעועית שחורה באוריינטציה מקסיקנית שאפשר לאכול עם טורטיות מקמח תירס,

מג׳דרה של קינואה עם עדשים שחורות קטנות, קציצות עדשים כתומות וקינאה או קציצות שעועית אדומה וירקות כתומים".

איך מתמודדים עם תופעות הלוואי של אכילת הקטניות?

"השרייה והנבטה. ההנבטה זו דרך מצוינת להעשיר את הערך התזונתי של הקטנייה שגם עוזרת להפחית את ייצור הגזים במעי והופכת אותן קלות לעיכול. ההנבטה מייצרת ויטמינים ומינרלים ואנטי אוקסידנטים. עדשים מונבטות אפשר לאכול כמו שהן ולהוסיף לסלט, למרק ולקציצות".

מה ההמלצות שלך לחג?

"אני ממליצה להפחית באכילת בשר ולאכול יותר קטניות, זה טוב לנו, לעולם, לבעלי חיים ולאיזון האקולוגי, ללא קשר לחג.

"יש שפע של ירקות שאפשר לאכול כסלטים חיים ומבושלים. על שולחן החג שלי יהיו קציצות עדשים מונבטות, קציצות קינואה צבעונית עם חמוציות ושקדים, אורז מלא, קיצ׳רי ואולי דאל

ולקינוח טפיוקה בחלב קוקוס".

באיזה מתכון למנה עיקרית תשתפי אותנו?

"צ׳אנה דאל עם חלב קוקוס, שזה תבשיל חומוס והוא נהדר על אורז מלא או קוסקוס".

צ'אנה דאל - תבשיל גרגירי חומוס הודי

המצרכים:

2 כוסות חומוס גרגירים מבושל (אפשר מהקפאה או מקופסאות שימורים, אבל לשטוף אותם)

3 עגבניות קלופות וקצוצות

תבלינים: כורכום, קארי, כמון טחון, פפריקה מתוקה, מלח, זרעי כמון

שמן קנולה

אופן ההכנה:

מחממים את השמן ומוסיפים את התבלינים (בערך כפית מכל אחד, או לפי ההעדפה והטעם)

נותנים להם להתחמם מספר שניות ומוסיפים את העגבניות הקצוצות.

מבשלים עד שמתקבלת עיסה משחתית, ואז מוסיפים את גרגירי החומוס ו-2 כוסות מים. מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש ומבשלים כרבע שעה. טועמים ומתקנים תיבול.

למנה חגיגית יותר ועשירה - מוסיפים כוס של חלב קוקוס במקום כוס אחת של מים.

*  *  *  *  *

יאמי הוא שירות של אוכל ביתי עד הבית. באתר יאמי ניתן להזמין אוכל ממגוון בשלנים ביתיים ולקבל שירות משלב ההזמנה ועד הארוחה וכן להתאים תפריט קבוע למשפחות לפי רצונות ותקציב. מדי שבוע נבקר אצל בשלן אחר, ונשמע ממנו על האוכל שהוא מכין ועל סודות מהמטבח שלו, וכן נקבל ממנו מתכון אחד.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה