מצות במילוי קרם אגוזים בציפוי פריך

קינוח מקורי במיוחד ויפה במיוחד של השף אורן ירושלמי, שמגיש טוויסט על מאכל הפסח הידוע מצה עם שוקולד

מצות במילוי קרם

"למרות שבכל ערב חג כמעט אני עובד, פסח בשבילי זה משפחתיות, סמל לאחדות ואהבה, ישראליות", אומר אורן ירושלמי, השף הראשי של מסעדת סקאלה במלון מצודת דוד בירושלים. "הרעיון למנה הזאת הגיע מהמאכל הכי פשוט של פסח – מצה עם שוקולד. רציתי לתת את הטוויסט ממאכל טעים ובנאלי למשהו יותר אסתטי, מזמין ומעניין".

מצות במילוי קרם אגוזים בציפוי פריך לצד גאנש שוקולד חם

החומרים (לשתי מנות):

4 יחידות מצות רגילות ושלמות

ממרח אגוזים איכותי (הערת סלונה: אפשר גם עם ממרח לוטוס)

¼ כוס אגוזי לוז קלויים כתושים דק

1 כוס קורנפלור

פירורי מצות

2 ביצים טרופות עם כף מים קרים

¼ כוס אבקת סוכר + מסננת קטנה דקה

200 גרם שוקולד 55% מריר איכותי

30 גרם חלב

1 ליטר שמן קנולה לטיגון

סיר קטן ורחב

1 כף גדולה ומחוררת

אופן ההכנה:

מרטיבים מעט את המצות, חותכים בזהירות רצועות ברוחב של 2 ס"מ (כמו סרגל של 12-15 ס"מ), ממשיכים באותו האופן עם שאר המצות ומסדרים אותן בזוגות.

מורחים בכל זוג מצות על אחת הרצועות ממרח אגוזים בשכבה אחידה, מפזרים על צד המרוח את אגוזי הלוז הכתושים וסוגרים מעל עם הרצועה הנוספת (יוצרים סנדוויץ'), ממשיכים כך עם שאר המצות, לאחר מכן מפדרים היטב עם קורנפלור נפטרים מהעודפים ממשיכים לתערובת הביצים הטרופות ולאחר מכן פירורי מצה.

לאחר שסיימנו את מלאכת הציפוי, מחממים את השמן הקנולה בסיר, במקביל ממיסים בסיר כפול עם מים מעל להבה נמוכה את השוקולד והחלב, חוזרים לשמן כשהוא רותח אך לא יותר מדי, מטגנים את המצות המצופות לגוון זהוב בהיר, לאחר הטיגון מעבירים לצלחת עם בד ספיגה.

מסדרים את המצות המטוגנות בצלחת הגשה מפזרים אבקת סוכר בעזרת המסננת, מערבבים היטב את השוקולד המומס עם החלב מעבירים לכלי הגשה קטן ועמוק ומגישים יחדיו.

אוכל
מדור האוכל של סלונה. חדשות, מתכונים, ביקורות וכל מה שטעים