סוף שבוע קולינרי בלונדון

חגית אברון חזרה מוויקאנד ארוך בלונדון עם המלצות מעוררות תיאבון לשתי מסעדות, חנות גבינות ושוק אחד שהוא חלומו הרטוב של כל חובב אוכל

אמאיה

מתוך האתר של חגית אברון

3 ימים. 9 ארוחות. 20 בתי קפה. 12 כוסות יין. 4 של בירה. ושני זוגות שיכורים מאושר. זה היה ההספק שלנו בוויקאנד ארוך בעיר, שבשנים האחרונות הפכה ממעצמת פיש אנד צ'יפס, לאחת הבירות הכי מסעירות קולינרית. הנה כמה המלצות אישיות מסופשבוע לונדון שכולו גן עדן למיטיבי לסת.

Amaya – הודית מודרנית ויצירתית במיוחד

אלמלא המראה המגרה של תנורי הבור הלוהטים המפיקים שיפודי טיקה אימתניים, לא היינו מנחשים שמדובר במסעדה הודית. נטולת מפות לבנות מצועצעות וריחות קארי המחייבים בגדים חד פעמיים, Amaya שייכת לזן המסעדות המעניקות פרשנות מודרנית יצירתית על מטבח מסורתי. המקום מעוצב להפליא וחשוך כנדרש ומארח קהל בריטי שמרני – אנשי עסקים, זוגות שנראים שהפרוטה מצויה בכיסם והודים אמידים. התפריט מחולק למנות בגודל קטן ובינוני, מה שמאפשר לטעום מגוון רחב של התפריט מאזורים שונים של תת היבשת.

אוכלים: קוביות עוף נימוח בתיבול עלי ורדים גרוסים ופלפל שחור, קבב מבשר אייל, קציצות סרטנים ביוגורט, קוביות תפוחי אדמה בתמרהינדי ועוד כהנה וכהנה מנות אקספרימנטליות וטעימות להפליא.

שותים: קוקטיילים יצירתיים בכוסות ענק מעוטרות בפרחים אקזוטיים.

הכי כיף: להתמסר למלצרים ולאפשר להם להזמין עבורכם שלל מנות קטנות לטעימות.

כמה עולה: כ-100 פאונד לזוג כולל קינוחים ואלכוהול.

כתובת: Amaya – Halkin Arcade, Motcomb Street ,London. Tel: 020-78231166

.

Tramshed – הקרניבורית הכי טרנדית

בדומה לישראל, גם לונדון שוקקת מסעדות שף סלבס המככבים בתוכניות בישול, מדורי הרכילות ופותחים מסעדות יוקרה בקצב שאינו מבייש פתיחת פיצוציות.

היינו חייבים לדגום מסעדת שף אחת, ולו רק כדי לסמן וי. לאחר דיון מעמיק במסעדותיהם של השפים הבריטים גורדון רמזי (החתיך התזזיתי), ג'יימי אוליבר (העירום והעשיר), או הסטון בלומנטל (המבשל צבים ברוטב מולקולרי כלשהו), הוחלט על מסעדתו החדשה של השף מארק היקס. זו האחרונה נבחרה על פי משך זמן ההמתנה לשולחן (שבועיים מראש) ועל פי התפריט שהסתמן כפשוט אבל מובחר – בשר משובח ויין טוב.

הגענו לבושים יפה לחלל תעשייתי עצום ממדים ויפהפה. בכלל מסעדות לונדוניות סובלות מעודף עיצוב, ובחיי שיש דבר כזה. הקהל כמתבקש ממקום אופנתי – יפה וזוהר – דוגמניות, צעירים וקהל שנראה מעודכן בהכל. מיצג תלוי של פרה ועל גבה תרנגול, בישר על התמחותו של המקום – נתחים של בקר ותרנגולות צלויות בגודל טבעי. צרחה קלה נמלטה מפינו עת הוגש התרנגול בשלמותו (כולל כפות רגליים קשורות) – בהחלט לא מקום לאקטיביסטים בנושא זכויות בעלי חיים.

אוכלים: עוף צלוי ובשר לפי גודל השולחן. חשוב להדגיש את מידת העשייה הרצויה, יש נטייה לצליית יתר.

שותים: יין משובח מרחבי העולם שמגיע בקראפים ובכוסות, מה שמאפשר הרבה טעימות.

הכי כיף: לעשות סיבוב בחלל הענק ולהתמנגל (ולא על המנגל).

כמה עולה: כ-100 פאונד לזוג כולל אלכוהול וקינוחים.

כתובת: Tramshed – 32 Rivington Street, London. Tel: 020-77490487

.

Borough Market – גן עדן ל"פודיס"

הנה אזהרה לבעלי לב חלש. כזה המתפוצץ למראן של גושי גבינה, מתעלף לריחן של פטריות כמהין לבנות ומסוגל לבהות שעות באויסטרים טריים. Borough Market הינו חלומו הרטוב של כל חובב אוכל. ובינינו, יש מישהו שאינו כזה? השוק, הממוקם מתחת לתחנת רכבת, מאכלס קילומטרים רבועים מענגים של שלל דוכנים מגרים המסודרים באופן מופתי על פי נושאים: ירקות ופירות, לחמים, גבינות, בשר, פירות ים, קינוחים, רטבים ואוכל מוכן. חרף הרצון המיידי להתנפל על כל דבר אפשרי, מומלץ לתכנן את הביקור באופן מושכל: לשוטט בין הדוכנים, לטעום ממי שמאפשר זאת, לשאוף את הניחוחות ורק אז להחליט מה קונים ומה אוכלים. המבחר מסחרר כולל תוצרת טרייה, בחלקה אורגנית, של חומרי גלם מופלאים מרחבי אירופה ובריטניה. אל תפספסו את סמטת הבשר האסתטית, שבה דוכנים המוכרים בשר צייד – פסיונים, ארנבות, איילים ותרנגולי בר. לא לשכוח להשתגע מדוכני פירות הים והדגה, מדוכני הירקות המרהיבים, דוכנים המציעים עשרות סוגים של תפוחי אדמה בשלל גדלים וצבעים וכמובן מהגבינות הנהדרות.

אוכלים: כל מה שאפשר ורוצים – החל מדוכני אוכל מוכן של המבורגרים מבשר ציד ועד ללחמניות ממולאות נתחי ברווזים.

שותים: מרקים, מיצים אורגנים סחוטים במקום, יין חם, בירה וסיידר אנגלי.

הכי כיף: לקושש מוצרים מהדוכנים השונים, יין או בירה מחביות ולהרכיב ארוחת פיקניק במרכז השוק (יש מקומות ישיבה).

כמה עולה: החל מ-10 פאונד לזוג. תלוי מה קונים.

כתובת: Borough Market, London . פתוח בכל יום מלבד יום ראשון. שני-רביעי  10-15, חמישי 11-17, שישי 0800-1700.

.

Ottolenghi – חגיגה ים תיכונית

תלי תלים נכתבו על ההצלחה של יותם אוטולונגי וסמי תמימי, סיפור סינדרלה ירושלמי-גסטרונומי, שהוליד 4 מסעדות, כמה ספרים (האחרון שבהם, "ירושלים", מככב ברשימת רבי המכר) ותוכנית בטלוויזיה כמובן. הלכנו לדגום את המעדנייה הראשונה הממוקמת בנוטינג היל האופנתית, וגילינו שלמרות ההצלחה המסחררת, המקום שומר על רמה גבוהה של מזון, איכות ושירות.

המקום הקטן, מאכלס בקושי דלפק קטן עמוס במגשי ענק ועליהם כמו התכנסו מעדני העולם כולם – שפע של סלטים צבעוניים מתפרצים מטריות, תבלינים אקזוטיים, קטניות, שילובים מרתקים בין צבע, פרי לירק וגולת הכותרת – מגדנייה מפוארת ובה מגדלי מתוקים, עוגות ומאפים להתפקע ולהשתגע.

המעדנייה נועדה בעיקרון לקחת אוכל מוכן הביתה, אבל עקב הביקוש הרב הוקצה שולחן שיתופי ארוך בקומה התחתונה של המקום ובה מספר מועט של מקומות ישיבה, ותור ארוך הממתין בסבלנות בריטית. כמובן שלא ניתן להזמין מקום מראש, אבל הסבלנות משתלמת ובכל מקרה, יש לצמד "אוטולונגי את תמימי", מסעדות נוספות שבהן ניתן להזמין מקום.

מה אוכלים: את ה-כל.

מה שותים: לימונדה סטייליסטית וקפה מעולה עם הקינוחים.

הכי כיף: להזמין את כל התפריט.

כמה עולה: כ-20 פאונד לזוג כולל קפה וקינוח.

כתובת: Ottolenghi – 63 Ledbury Rd. London. Tel: 02077271121

.

La Formagerie – חנות קטנה ומסריחה

מקדש מסעיר לחובבי גבינות ויין. לכל מי שריחה של גבינת ולנסי עושה לה את זה יותר משאנל 5 ולכל מי שמעדיף יין הזורם בעורקים על פני דם. לה פרומז'רי היא ממלכה בשומה של גבינות מטורפות ברחבי העולם, השוכנות בחדר קירור פרטי ולה דלת זכוכית. חנות צמודה המציעה מעדני גורמה משלימים – ריבות, פירות אקזוטיים מסוכרים, ממרחי כמהין, חרדל בכל הטעמים ושפע קולינרי המדגים את המהפכה שעברה הממלכה הבריטים בכל הקשור לאוכל טוב.

יש כמובן מדפים עמוסים בבקבוקים משובחים ממרחבי העולם, וכמה שולחנות עץ ארוכים ושיתופיים (כל לונדון מלאה בשולחנות שיתופיים – תהיו סוציאליים), שסביבם ניתן להסב ולדגום פלטות של גבינות מרחבי הגלובוס וללגום יין תואם. זה המקום שבו נפרדנו מהעיר המטריפה הזאת שהסכימה שנחגוג בה את החיים למשך סופשבוע קצר. שתינו כמה כוסיות, נשנשנו גבינות, פלרטטנו עם אמריקאיות מסן פרנסיסקו שישבו לידנו, ועלינו על המטוס שמחים וטובי לבב.

אוכלים: פלטות גבינות לפי אזורים. התפריט משתנה מדי יום.

שותים: יין לבן, אדום או בירה על פי ההמלצות שמתאימות לגבינות.

הכי כיף: להזמין את הפלטה עם הגבינות הבריטיות והאיריות + היין המתאים.

כמה עולה: בין 10-15 פאונד לפלטה קטנה או גדולה. כוס יין: כ-10 פאונד.

כתובת: שני סניפים: La Formagerie

2-6 Moxon Street, London – Tel: 020-79350341

30 Highbury Park, London Tel: 020-73597440

חגית אברון
אני אוהבת טיולים, בילויים ואת החיים הטובים. שנים שימשתי כמקור להמלצות שונות ומשונות לחברי ולבני משפחתי והבנתי שזה הזמן להגשים את החלום: לחוות את חדוות הגילוי של מקומות קטנים בצידי הדרכים, כאלה ששווה לרדת מהכביש בעבורם, למצוא יקב מופלא ונידח, לנסוע עד רמת הגולן כדי לראות את הכנרת מזווית שאף אחד עוד לא ראה ולדהור עד קצה העולם בשביל בית קפה נסתר. מחברת הספרים "יום חופש" ו"שישי בבוקר".