המלחמה בדיאטה: ככה תרגישי רזה ומאושרת

בחודשים האחרונים יצאה גליה לנגלי-ג'וטר למלחמה בדיאטה. בדקה חוגים, קבוצות ושיטות שיעזרו לרדת במשקל, בלי לספור קלוריות ובלי לרעוב. בפוסט הסיום היא מסכמת מסקנות שיעזרו לך להרגיש טוב עם עצמך

14/03/2013
גליה לנגלי-ג'וטר קבלו עדכונים מגליה
  • RSS

א

אוכל – הכירי את האוכל הבריא - העדיפי כמה שפחות מעובד, כמה שיותר ביתי, וכזה שעושה לך טוב בגוף.  השאירי מקום גם לפינוקים ותענוגות.

ב

ביקורת פנימית – כשתלמדי לזהות אותה תוכלי גם לנטרל אותה, ולהתנהל ממקום נטול שיפוטיות ושמח. אם את מוקפת אנשים ביקורתיים במיוחד, למדי למצוא את המרחק הנכון מהם.

ג

גילוי מחדש – כל הדברים שבתור ילדה עשית באופן טבעי: לחייך ולעשות פרצופים למראה, לאכול בהנאה, לרקוד כאילו אף אחד לא רואה? אז את אלה, וכמה שיותר.

ד

דימוי עצמי חיובי – מרכיב כל כך חיוני והאקססורי המשלים לכל לוק – כשאת חושבת על עצמך דברים טובים ומקרינה את זה החוצה, השטיח האדום פרוש לפניך והשמיים הם הגבול.

ה

הודייה - לעצמך, לאהוביך, לסביבתך, לכח עליון או לטבע – גם אם את לא מרגישה כך בכל רגע ורגע ביום, את מוקפת בהרבה דברים טובים. עכשיו נשאר רק לזהות אותם ולהוקיר את כל מה שהם מביאים אל חייך.

ו

ויסות – יהיו ימים בהם תאכלי יותר, ויהיו כאלה שפחות. למרות שאמרו לך שהגוף הוא מחשבון הקלוריות המדוייק ביותר, יש לו גם יכולת לווסת את עצמו. הניחי לקיזוזים וחישובי דיפרנציאלים, תאכלי מאוזן לאורך זמן ותראי שהמשקל יתאזן בהתאם.

ז

זרימה –היכולת לעבור מנקודה לנקודה בצורה חלקה, להפגין גמישות מחשבתית ולא להיתקע, גם אם המצב הוא לא בדיוק-בדיוק מה שתיכננת, יש מרחב להתאמה. בראש, למדי להניח ליעדים נוקשים ותפיסות מנהלות. בגוף, למדי להתנועע, לשחרר מתחים ולנשום

ח

חיוך – עושה קסמים! התחילי מול המראה, ואחר כך פזרי חיוכים לכל עבר. שדרגי את החיוך לצחוק, ובכלל תזכי בשלל יתרונות רפואיים, שלא לדבר על שריפת קלוריות נמרצת.

ט

טיפוח -  גם, אבל לא רק מניקור וגבות. לטפח את עצמך זה לאפשר לעצמך להתפתח, ולטפל בעצמך באותה אהבה ומסירות שאת מעניקה ליקירייך.

י

יצירה – רתמי את הגרעין היצירתי שבך (כן, לכל אחת יש כזה, גם למי שלא רוקמת תחרה או סורגת כיסויי מיטה בזמנה החופשי) לביטוי והגשמה – במקום לחפש אותם במקרר.

כ

כאן ועכשיו – היום, רגע זה ממש – הוא מרחב הפעולה שלך. העבר מאחורייך והעתיד עדיין לא ידוע, אל תתני (רק) להם לנהל אותך.

גליה לנגלי-ג'וטר (צילום: אלבום משפחתי)

ל

לימוד – ידע הוא כח. אם את מרגישה שחסר לך מידע על איך להאכיל ולטפל בגופך בצורה המיטבית או שאת רוצה להתנסות בטכניקות  שעוד לא הכרת, לכי על זה.

מ

מראה - רצוי כזו גדולה, בתאורה נכונה ועם מסגרת פשוט מהממת – כך תוכלי להכיר ולהוקיר את גופך כיצירת אמנות.

נ

נינוחות – האוכל הוא לא אויב, ואכילה בנינוחות היא כזו שמאפשרת לך להיות קשובה לסימני הרעב והשובע, לא לפחד מקרקורי הבטן ולא להפציץ אותה מעבר ליכולתה.

ס

סיפוק – גם באוכל וגם בחיים. כשתדייקי בבחירת האוכל שעל הצלחת (חם / קר, רטוב / יבש, מבושל / טרי, מתובל / ניטרלי ועוד) תמצאי שהארוחה תהייה מספקת ומספיקה. וכשאת מוצאת סיפוק בעבודה, במשפחה, בזוגיות – האוכל יקבל תפקיד משני ורגוע.

ע

עייפות – אם את לא ישנה מספיק יהיה לך גם קשה לאכול נכון ולהרגיש טוב בגופך. אם נמאס לך לחזור שוב ושוב על דיאטות, עליות ומורדות ודפוסים שלא מקדמים אותך,  התרענני ומצאי לך את השביל הנכון.

פ

פעילות גופנית – כן, אין דרך לעקוף את זה. היא מרוממת מצב רוח, מחזקת, מייצבת, חברתית, אקולוגית, כל המערכות בגוף מפיקות ממנה רווח נקי (ובלבד שהיא מתאימה למצב הגוף). היא כל כך מגוונת, שאני בטוחה שתמצאי את זו שתרצי לאמץ לך כהרגל.

צ

צעדים קטנים – כל שינוי מורכב מהרבה חלקים, לפעמים זעירים וכמעט בלתי נראים. התבונני בתמונה המלאה ותגלי שיש בידיך אפשרויות פעולה שאינן קיצוניות אלא דוקא קלות וקרובות להשגה.

ק

קבלה – (באנגלית: Acceptance), היא נכונות לקבל את המצב הנוכחי באופן מלא וללא שיפוט. אל תטעי לחשוב שהיא מילה נרדפת לויתור או הזנחה - ללא קבלה קשה מאוד לחולל שינוי ארוך טווח. כשתכירי את נקודת המוצא ומרחב הפעולה שלך ולא תילחמי בהם, תהיי מסוגלת לקדם את עצמך בצורה יעילה.

ר

ריפוי – יתכן שאת נושאת איתך לא רק משקל גוף אלא גם מטענים מהעבר, והם מכבידים עלייך.  כדי לסלול דרך חדשה, עלייך ראשית לרפא את עצמך. כאן בסדרת הכתבות סקרתי גישות שונות, אולי אחת מהן מתאימה לך?

ש

שלום - עם הגוף ועם האוכל, באמת מתחיל בתוכך. זו לא רק סיסמת בחירות.

ת

תיאבון בריא - תשוקה לחיים, הנאה באוכל, אהבה ושמחה בגוף – סוד קסמם של החיים הטובים!

------------------------------------------------------

גליה לנגלי-ג’וטר היא מטפלת בהתנהגויות אכילה ויועצת לתזונה בריאה, מייסדת "תיאבון בריא – אפשר לאכול אחרת", קליניקה ומרכז הדרכה. כותבת בבלוג תיאבון בריא ובמגזין סלונה. בקרו בדף הפייסבוק של גליה.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה