יאמי מתכונן לפסח: קציצות כרישה ועוף של נועה

נועה, בשלנית יאמי שמכינה אוכל עכשווי ובריא, מספרת על זכרונות פסח שלה ומשתפת במתכון לקציצות חגיגיות

מנה

מאת: רווית דיקר לוי, אתר יאמי

ליל הסדר הוא אחד הערבים שאני זוכרת הכי טוב. כל ההכנות האלה לחג, הניקיונות האינסופיים כולל השרב וסופות החול שמטנפים את התריסים בדיוק יום אחרי שניקינו עם אמא את כל שלבי התריסים עם סמרטוט שטבלנו בדלי מים, השכנות שמתאמות ביניהן את ימי הניקיונות והכביסות, היציאה החגיגית לרחוב סוקולוב לקניית בגדי חג לבנים בבוטיק "השלום". אבל הכל היה רק פרומו לקראת הדבר הגדול באמת – הארוחה הגדולה עם כל בני הדודים והמשפחה המורחבת. כמה חיכינו לזה!

נועה, מה את זוכרת מליל הסדר בבית שלכם?

"היינו עושים 'שנה-שנה' מה שנקרא, פעם אצל הסבים מצד אמא (פולנים/הונגרים) ופעם אצל המשפחה של אבא (פולנים/יקיים). סדר גדול ושמח. אני זוכרת את הטקס לקראת הארוחה, חיכינו כבר שסבא יגמור את כל הפרשנויות שלו ונתחיל כבר לאכול. זה נראה כמו נצח בינתיים זללתי חסה במי מלח וביצים קשות וכשהגיע האוכל הייתי טורפת הכל".

מה היה על שולחן החג?

"מרק עם קניידלך, גפילטע פיש, צלי עוף שכל הילדים אהבו, סלטים של סבתא. אצלנו לא אכלו קטניות אז היו תחליפים – תפוחי אדמה בווריאציות שונות, תבשיל תרד מעוך שהיה טעים בטירוף, קציצות כרישה עם עוף. סבא שלי שמר באדיקות ולא הרשה לאכול מצה שרויה, אז היינו אוכלים את הגפילטע פיש עם המצות שפוררנו ברוטב בצלחות חד פעמיות".

איזה מהמנות שהיו על שולחן הסדר בבית את מבשלת היום?

"גם סבתא וגם סבא בישלו ושניהם נותנים השראה לאוכל שאני מבשלת היום, ויש גם מנות שלקחתי מסבתא עם נגיעות שלי. כמו קציצות כרישה ועוף (המתכון בהמשך, רד"ל), עוגת שוקולד בלי קמח, כופתאות קישואים וקישואים בטעם כבד. בדיוק עכשיו כל הנכדים של סבתא מתכננים לעלות על הכתב את כל המתכונים. כל שבוע נכד אחר יגיע עם המצרכים לסבתא ויבשל יחד איתה, ואז נעלה את התמונות והמתכון לאלבום משפחתי".

מה הטיפים שלך לבניית תפריט לליל הסדר?

"שיהיה הרבה אוכל כי אנשים מאוד רעבים ועצבניים… וברצינות, לדאוג לאוכל מגוון, להתאים את האוכל לאורחים, שכל אחד ימצא מה שהוא אוהב לאכול. לחשוב גם על מנות לצמחונים/טבעונים כמו קציצות ירק כשרות לפסח, ולתת טאץ' מיוחד ומעניין לכל מנה. למשל, את קציצות העוף לתבל גם בקינמון, להוסיף ללפתן מקל וניל ויין. והכי חשוב, ללכת על מנות חגיגיות כמו פאי רועים שנכנס יותר ויותר לסדר, או שוק טלה".

ומה תכננת שנכין יחד מהמנות של החג?

"את קציצות הכרישה והעוף של סבתא".

קציצות כרישה ועוף – מיוחד לפסח

המצרכים:

5 כרישות גדולות

שמן זית

6 בצלים ירוקים קצוצים

300 גרם עוף טחון פעמיים

2 ביצים

½ כוס פטרוזיליה קצוצה דק

1 כוס מצות מרוסקות

מלח

פלפל שחור גרוס

אופן ההכנה:

קוצצים דק את החלק הלבן של הכרישה.

מאדים בשמן זית עד שמתרכך, מוסיפים מדי פעם קצת מים שלא ישרף.

מוסיפים את הבצלים הירוקים עד לריכוך.

מערבבים את כל החומרים. שמים במקרר כשעה עד שהתערובת תתייצב.

יוצרים כדורים ומטגנים עד להזהבה.

*  *  *  *  *

יאמי הוא שירות של אוכל ביתי עד הבית. באתר יאמי ניתן להזמין אוכל ממגוון בשלנים ביתיים ולקבל שירות משלב ההזמנה ועד הארוחה וכן להתאים תפריט קבוע למשפחות לפי רצונות ותקציב. מדי שבוע נבקר אצל בשלן אחר, ונשמע ממנו על האוכל שהוא מכין ועל סודות מהמטבח שלו, וכן נקבל ממנו מתכון אחד.

יאמי
יאמי הוא שירותי אוכל ביתי עד הבית. באתר יאמי ניתן להזמין אוכל ממגוון בשלנים ביתיים ולקבל שירות משלב ההזמנה ועד הארוחה וכן להתאים תפריט קבוע למשפחות לפי רצונות ותקציב. www.yummi.co.il | 03-7160699