הדבר הכי טוב שיכול לקרות לכם

האם יש סיבה לשמוח על פיטורים בגיל 50? וגם: למה לא כדאי לשפץ את קורות החיים וכמה זה עלול לעלות לכם אם יתגלה השקר לגבי כישוריכם. כלכלה בקטנה

28/02/2013
שגית פסטמן קבלו עדכונים משגית
  • RSS
» צילום: Thinkstock

כסף:

מתבאסים מתלוש משכורת שלכם בגלל שהוא בן 4 ספרות? אז לפני שאתם נכנסים לקישור של הכתבה הבאה כדאי שתקחו נשימה עמוקה כי אתם עומדים לגלות איך נראה תלוש השכר של המנכ"ליות המובילות בוול סטריט. ספויילר: בואו רק נגיד שהמיליונים זורמים שם כמו שמפניה בערב האוסקר. לא לבעלי לב חלש או עין צרה.

קריירה:

האם פיטורים אחרי גיל 50 יכולים להיות הדבר הטוב ביותר שקרה לכם? יש לא מעט אנשים שחוו את הטראומה על בשרם ויישבעו לכם שעדיף לוותר עליה אבל על פי הכתבה של הניו יורק טיימס אפשר לסחוט לימונדה מלימונים בסיטואציה כזאת. האמנם? קראו ושפטו בעצמכם.

ואם חוויתם פיטורים לאחרונה או שהתפטרתם ועכשיו אתם בשלב היצירתי של כתיבת קורות החיים שלכם מחדש, כדאי לדעת שבמקרה שיתברר ששיקרתם לגבי הכישורים שלכם, ייתכן שתאלצו לשלם מחיר יקר. בית הדין לעבודה בחיפה חייב לאחרונה עובד שטען שיש לו ניסיון כטכנאי התקנות -  דבר שהתברר כמוטעה -  בתשלום פיצויים על סך 40 אלף שקל על הנזק שגרם לחברה שהעסיקה אותו. בהחלט לא נעים.

אג'נדה נשית:

כידוע, מאריסה מאייר, מנכ"לית יאהו הצליחה בשבוע שעבר לנפח לרוב הנשים על הפלנטה את הווריד במצח בעקבות החלטתה שלא לאפשר יותר לעובדיה לעבוד מהבית. השבוע היא ממשיכה לחטוף אש צולבת מעוד כמה בלוגריות ידועות, ובואו רק נגיד שהרבה ציניות זורמת מהמקלדת שלהן אל מסכי המחשב של הקוראים.

ועוד באותו עניין, שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק, תוציא בתחילת חודש מרץ ספר שינסה ללמד ולעודד נשים ליהנות משני העולמות - קריירה ומשפחה. הספר מעורר הדים וגם ביקורות. כאן אפשר לקרוא מאמר שנכתב עליו בניו יורק טיימס וכאן במוסף דה מרקר. הרבה אקשן, העולם הפמיניסטי כמרקחה.

מקוריות:

כל מי שעוסק בתחום היזמות יודע שעד שאין לך רעיון טוב ביד, אין לך בעצם כלום. במגזין 'ביזנס אינסיידר' פרסמו כתבה מרתקת על רשימה של 25 בתי העסק החדשניים ביותר שפועלים עכשיו בניו יורק. אפשר למצוא שם פרטים על חנות לפודינגים שמציעה 20 טעמים, חנות שבכל חודש כל המוצרים בה מתחלפים, בית קולנוע עצמאי שמציע אוכל משודרג לסרט בשירות מלצרים ועוד תופינים עסקיים. שווה לבדוק אם יש איזשהוא רעיון שאפשר ליישם בארץ או סתם לשאוב השראה. אם אהבתם, כדאי לכם גם להיכנס לקישור שמופיע באייטם הבא על בתי העסק הכי מגניבים בארצות-הברית.

קונספטואלי:

היינו בטוחים שבכל מה שקשור לחוויית הקנייה במרכזי מסחר כבר אי אפשר להפתיע אותנו אבל לפני כחודש רשת בתי הכלבו הבריטית סלפרידג'ז יזמה רעיון מהמם: מתחם קניות שקט שכולל פינות מדיטציה, שטחי הרפיה, קפיטריה הכוללת מיצים טריים ואוכל אורגני, וגם, כמובן, אזור קניות שקט, שבו נמכרים מוצרים שונים שהופשטו מלוגואים ותוויות כדי להפחית את ה'רעש' בעיניים. למרות שתיאורטית מדובר בצעד שהוא גם גאוני גם מקורי וגם אמיץ, התחושה היא שהוא לא ישרוד בג'ונגל הקניונים האכזרי.

וגם בארץ התחדשנו לאחרונה בקונספט שיווקי מעניין וחדשני - חנות קטנה ברמת גן בשם 'במשקל', שמוכרת כ-700 מוצרים שונים רק על המשקל - בלי תוויות ובלי לוגואים. מצד אחד, סל הקניה זול וחסכוני יותר. מצד שני, אי אפשר לדעת מה ברשימת הרכיבים של המוצרים ומתי פג תוקפם. ועכשיו רק צריך 'לשקול' את היתרונות מול החסרונות.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה