יאמי בדרכים: הדגים המרוקאים של בני

בני מהמטבח של תאיר הוא בשלן הנשמה של יאמי, שמבשל מכל הלב ובכמויות גדולות

דגים מרוקאים

יאמי בדרכים: הדגים המרוקאים של בני. צילום: רווית דיקר לוי

מאת: רווית דיקר לוי, אתר יאמי

בכל קבוצת כדורסל (אני לא חזקה בכדורגל…) יש שחקן נשמה, כזה שהמשחק הוא חלק בלתי נפרד ממנו, והוא הולך עם הקבוצה באש ובמים. לנו ביאמי יש את בני. בשלן נשמה, שהצטרף ליאמי מתחילת הדרך, ויותר מכל אוהב לבשל הרבה ("לא יודע לבשל בכמויות קטנות"), ולראות איך אנשים נהנים מהאוכל המרוקאי שהוא מכין.

בני, אם לא היית בשלן, מה היית עושה?

"לבשל זה בדי.אן.איי שלי. אם אני אפסיק להאכיל אנשים, אני לא יודע מה אני אהיה".

איך התחלת לבשל?
"כנער, חיפשתי עבודה. התחלתי כשוטף כלים במסעדת אל מרוקו באילת וכל הזמן הסתכלתי על אתי ושמעון, הבעלים, שבישלו במסעדה, ספגתי כל מה שהם עשו ואז התחיל החלום שלי. אחרי שנה למדתי לבשל, לעבוד עם בשר, לפלט דגים, להכין קוסקוס ומאכלי ים. בלילות היינו יוצאים לדוג, ובבוקר היינו מכינים את הדגים הטריים במסעדה. אלו היו 4 השנים הכי טובות בחיים שלי".

כל הסירים שלך גדולים. יש לך גם סירים קטנים?

"אני כל הזמן מבשל, ותמיד יש מי שיאכל. אני אוהב להאכיל, זה הכיף שלי. במושב הדלתות של כולם פתוחות. כל הזמן נכנסים ויוצאים אנשים. אני מכין צהריים ומזמין את השכנים לבוא לאכול אצלי – נהנה לראות איך אנשים אוכלים את האוכל שלי. אבל אני לא אוכל. רק טועם".

בכל זאת, את האוכל של מי היית רוצה לאכול?

"בארץ – אני אוהב לאכול במסעדה של חיים כהן, כי אפשר להרגיש ממש את הנשמה של הבן אדם באוכל. ובעולם – אני מת לאכול את האוכל של שף סטפן".

נו?

"אני מפחד לטוס… אבל כשאני רואה משהו שהוא בישל, אני חייב להכין אותו. פעם ראיתי אותו מבשל על טאבון, ובניתי טאבון כזה בעצמי במיוחד למתכון של עישון דגים של שף סטפן".

טוב, דיברנו כל כך הרבה על דגים, בוא נכין את הדגים המרוקאים המפורסמים שלך.

מתכון לדגים מרוקאים

המצרכים (ל-4 סועדים):

1 ק"ג דג נסיכת הנילוס (טיפ ראשון של בני – להשרות כשעה את הדגים במלח בישול כדי להוציא את ריח הדגים)

3 פלפלים אדומים חריפים

7 שיני שום

צרור כוסברה קצוצה

שמן

תבלינים – כורכום, פפריקה אדומה מתוקה, מלח (טיפ שני של בני – למי שרוצה את הרוטב סמיך יש להוסיף כפית קטנה של רסק עגבניות)

אופן ההכנה:

שוטפים את הדג מתחת למים זורמים, מניחים במסננת.

בסיר גדול שמים  שום חתוך, מוסיפים פלפלים, כוסברה, תבלינים, שמן ואז מוסיפים את הדג, מבשלים כחצי שעה.

מגישים לצד קוסקוס

בתיאבון!

*  *  *  *  *

יאמי הוא שירות של אוכל ביתי עד הבית. באתר יאמי ניתן להזמין אוכל ממגוון בשלנים ביתיים ולקבל שירות משלב ההזמנה ועד הארוחה וכן להתאים תפריט קבוע למשפחות לפי רצונות ותקציב. מדי שבוע נבקר אצל בשלן אחר, ונשמע ממנו על האוכל שהוא מכין ועל סודות מהמטבח שלו, וכן נקבל ממנו מתכון אחד.

יאמי
יאמי הוא שירותי אוכל ביתי עד הבית. באתר יאמי ניתן להזמין אוכל ממגוון בשלנים ביתיים ולקבל שירות משלב ההזמנה ועד הארוחה וכן להתאים תפריט קבוע למשפחות לפי רצונות ותקציב. www.yummi.co.il | 03-7160699