חוזליטו: חגיגה לעין, לאוזן ולחיך

בבר הספרדי האינטימי חוזליטו עושים אוכל מדהים, שלא תאכלו דומה לו באף מקום אחר בעיר, יש שם מערכת סאונד שמפנקת את האוזניים ויש להם פלייליסט מדהים

טונה

זה היה בשנות ה-80 העליזות. הוא ניהל פאב, אני חיפשתי עבודה כמלצרית. הוא לקח אותי לעבודה וזמם על סטוץ, אני ידעתי כבר מההתחלה שמצאתי הרבה יותר מוואן נייט סטנד. בקיצור, אחרי כמה שנים ברחוב ירמיהו הדקדנטי, הבנו ש:  1. אנחנו נועדנו זה לזו. 2. אוכל שמנוני של פאבים עושה רע מאוד למערכת העיכול שלנו בפרט ושל עם ישראל בכלל וזה גם בכלל לא טעים, וצ'יפס ישראלי עם קטשופ ישראלי זה לא אוכל שראוי לבני אדם.  3. אנחנו לא יושבים במקומות שלא מכבדים את האוזניים של האורחים. בחוזליטו כנראה למדו את מערכת ההפעלה שלנו.

טונה צרובה. צילום: שי בן אפריים

יש כמה דברים שחייבים לומר על חוזליטו, על ההתחלה: עושים שם אוכל מדהים, שלא תאכלו דומה לו באף מקום אחר בעיר, יש שם מערכת סאונד שמפנקת את האוזניים ויש להם פלייליסט מדהים, מגוון, ובכלל – אוהבים ומבינים שם מוזיקה.

הבטיחו לנו אווירה. אמרו שהאקשן מתחיל בשעות הערב, אבל לצערנו, גם כשעזבנו בסביבו 22:30, היינו די בודדים במקום. וטוב שכך. המלצרית צחקה מהבדיחות החבוטות שלנו, שישו החמוד, מנהל המקום שהוא גם מוזיקאי וגם אחראי על הפלייליסט המשובח – דאג שנקבל את הטוב ביותר; השף אסף בלינדר יצא מהמטבח לוודא ממה הכי נהנינו (הסרדינים!), וגם לתת טיפים ותובנות על בישול ספרדי קאטלוני ופפריקה מעושנת.

פטריות שמפיניון צרובות  ברוטב יוגורט חריף עם פפריקה מעושנת, ועם נבטי בזיליקום, גבינת מונצ'גו ושקדים קלויים. צילום: שי בן אפריים

שניים עומדים מאחורי חוזליטו – בר ספרדי אינטימי. חוזה רמון, ברצלונאי שהחליט להפוך את תל אביב לביתו ושותפו הישראלי ברק אטינגר. השניים הכירו בכלל בשנחאי, שם הפעילו עסק לאנרגיה סולארית. זו גם הפרנסה העיקרית שלהם היום, כשהבסיס הוא תל אביב. "חוזליטו" הוא סוג של תבלין לזוגיות העסקית ומה שהשניים באמת אוהבים לעשות. אוכל טוב, בקיצור. פעמיים בחודש יש שם גם הופעות אינטימיות.

אוכל שמעודד אלכוהול

פתחנו בכוסית סנגריה קלילה, מתקתקה, עשירה וכייפית. אני המשכתי לחגוג עם הסנגרייה, בן זוגי העדיף את אופציית ההארד-קור: יין אדום, ספרדי וריחני (מוגה ריוחה רזרבה 2008. 250 שקל לבקבוק).

מיד אחר כך הגיע כוס מרק הבית, שהיה באותו ערב מרק שום וחצילים קטיפתי, עם שקדים, אפונה יבשה קלויה וגבינת פטה. טעים, אם כי קצת מלוח מדי, אולי בגלל שילוב הפטה.

מול שפע הטאפאס שמציף את תל אביב בשנים האחרונות, בחוזליטו הלכו על קונספט משודרג. קוראים להם פינצ'וס, ביסים בספרדית, והמבחר שלהם באמת מסנוור. אפשר לבחור מהתפריט 3 פינצ'וס שונים (25 שקל) או 5 (35 שקל. עסקית, זו המנה המומלצת). וכמו שהם טעימים, ככה הם יפים. לכל פינצ'וס מבנה  ומראה שונים, מה שהופך את הצלחת לחגיגה לעין ולא רק לחיך. אוכל שמעודד אלכוהול.

הפינצ'וס של חוזליטו. צילום: שי בן אפריים

ניסינו גבינת מונצ'גו על לחם קלוי, ארטישוק עם שום קונפי וזיתי קלמטה, טורטייה דה פטטה, שהיא מעין חביתת בטטה מתקתקה ונהדרת, אנשובי שהוגש על פלפל קלוי ביחד עם שום קונפי. אבל ללא ספק, הפינצו'ס הטעים היותר היה סרדין כבוש עם עגבניות קצוצות ונבטי בזיליקום – עשיר בטעמים, מרענן וקליל בזכות העגבניות ועם ארומה עדינה ונפלאה של נבטי הבזיליקום, שאגב כיכבו בהצלחה גם במנות אחרות.

הבאה בתור היתה מנה חמימה ומבריקה של פטריות שמפיניון צרובות, טובלות ברוטב יוגורט חריף עם פפריקה מעושנת, ומעוטרות בנבטי בזיליקום, פיסות גבינת מונצ'גו ארומטית ונושכת ושקדים קלויים (32 שקל). לדברי בינדר זו מנה קאטלונית מובהקת. בשלב הזה היינו כל כך מאושרים, שאיחלנו לקאטלונים מדינה משלהם והבטחנו לבוא לבקר בה, בתנאי שימשיכו להכין מונצ'גו ולעשן פפריקה. התבלין הזה הוא שוס, והיבוא הקאטלוני שמגיע לחוזליטו בפחיות ענק (שגם מוצגות לראווה על המדפים) משאיר באבק את הפפריקה המעושנת שנמכרת בארץ.

אחר כך נחת סלט עגבניות שרי בצבעים שונים, מתובל בנבטי בזיליקום, בלסמי סמיך ומתקתק וגבינת פטה טולום, שעשתה גם היא עלייה מספרד. גם המנה הזו, שמקובלת במסעדות רבות בישראל, הביא לשולחן וללשון אופרה חדשה, שילוב של טעמים, ארומה, ניחוח ועידון ייחודי. אולי בזכות הבלסמי המשובח, אולי בזכות נבטי הבזיליקום, אולי בגלל הטולום שהיא מעט יבשושית יותר ופחות מלוחה מהפטה המקומית. קומבינה כלבבנו.

סלט עגבניות שרי. צילום: שי בן אפריים

כבר עמדנו להתפוצץ כשלשולחן הגיעה טונה צרובה על ויניגרט פלפלים צבעוני ותבשיל זנב שור. טעמנו, בטח שטעמנו. הטונה היתה מעלפת, זנב השור ריגש פחות.

לקינוח, ורק בגלל שהתחייבנו לשמש כשפני ניסיונות מטעמים מקצועיים, בטח מקצועיים, טעמנו קרם קרמל קטאלני עם תפוח מקורמל שתובל בצ'ילי והיה מדהים. עוד הברקה של שף בלינדר.

חוזליטו, רח' אחד העם 39, תל אביב, טל' 03-7444855. שעות פתיחה: ימים א'-ה' בין השעות 19:00 עד אחרון הלקוחות, ושבת מ-20:00

צילום: שי בן אפריים