עוגיות שוקולד עם הפתעה

מותג השוקולד היוקרתי ולרונה יצא עם שוקולד קרמל חדש, ומיטב הקונדיטורים הכינו ממנו קינוחים נפלאים. ויש גם מתכון שלנו לעוגיות קלות להכנה בשני צבעים

עוגיות שוקולד בשני צבעים

בואו נתחיל עם ההפתעה. חברת השוקולד ולרונה, שכל קונדיטור מזיל ריר כשהוא שומע את שמה, יצאה עם שוקולד חדש – דולצ'ה. מדובר בשוקולד בלונדיני בטעם קרמל, עם טיפטיפת מליחות, אבל כזאת שלא תפריע לבעלי החך העדין מביניכם.

לכבוד ההשקה החגיגית של השוקולד החדש בארץ, כאן הוא משווק על ידי יקב תשבי, התכנסו שישה קונדיטורים ושוקולטיירים מובילים כדי להכין פרלין או קינוח המבוסס על השוקולד המדובר.

רביבה אפל הכינה את דולצ'ינאה –  מוס שוקולד מריר, ביסקוויט ספוג בג'ל קפה ולימון, קרם שוקולד דולצ'ה עם שטרויזל קקאו וכדורי קראנץ' קרמל (בהכנת המנה עזרה מנהלת הקונדיטוריה של רביבה מיכל פינקלמן). קינוח נוסף של רביבה הוא טארטלט שוקולד דולצ'ה – גנאש שוקולד מריר, כדורי קראנץ' וקרם שוקולד דולצ'ה על בצק קקאו פריך.

מיקי שמו הכין גאלה – מוס שוקולד עם קרם לימוני ושברי בצק פריך מעט מלוח, על גבי בצק פריך נימוח, שרוסס בשוקולד דולצ'ה נוזלי.

איקה הכינה אצבעות דולצ'ה – גנאש דולצ'ה ויוזו, על מצע של מחית אגוזים ושבבי וופל.

אלי טראב משוקולד קרדינל הכין Beurre noisette (חמאה אגוזית) – פרלין על בסיס דולצ'ה וחמאה מקורמלת, עם מעט מלח ים למעלה.

טל הניג ממול ים הכינה דולצ'ה ויטה – קראנץ' דולצ'ה אגוזים, מוס שוקולד דולצ'ה, עוגיות תבלין הולנדיות ופרפה מקדמיה.

ואורה שביט, שהיא קונדיטורית עצמאית הכינה סוכריות דולצ'ה על מקל – מיקס שוקולד של ולרונה, חמאת קקאו, אגוזי לוז ושוקולד דולצ'ה. קינוח נוסף שהכינה אורה הם שלושה פרלינים: פרלין קפה – שוקולד דולצ'ה, שמנת קפה בציפוי מריר; פרלין ריבת חלב – שמנת וניל, שוקולד דולצ'ה ושוקולד חלב;
פרלין קרנץ' – מיקס שוקולד של ולרונה, שוקולד דולצ'ה וחמאת קקאו.

את כל הקינוחים האלה תוכלו למצוא בשבוע הקרוב במסעדות ובקונדיטוריות של המשתתפים. ואת השוקולד עצמו ניתן להשיג בספייסס, לגעת באוכל, ממלכת האופים וחנות היקב של תשבי במחיר של 30 שקל לחפיסה של 85 גר' או 25 שקל ל-100 גר' מטבעות שוקולד.

עוגיות שוקולד בשני צבעים

וגם אמתכם הנאמנה החליטה להכין משהו עם שוקולד הדולצ'ה. אז נכון שאני לא קונדיטורית, אבל המתכון שלי הרבה יותר פשוט ומהיר הכנה. קבלו אותו:

המצרכים (לכ-35 עוגיות):

225 גר' חמאה רכה

⅔ כוס סוכר

1 ביצה

1 כפית תמצית וניל

2 כוסות קמח תופח

⅓ כוס אבקת קקאו

35-70 מטבעות שוקולד דולצ'ה

אופן ההכנה:

מערבלים במיקסר את החמאה והסוכר

מוסיפים את הביצה והווניל

מוסיפים את הקמח והקקאו

מכניסים למקרר לשעה (אפשר יותר)

מכאן יש שתי אפשרויות:

אפשרות ראשונה היא ליצור עוגיות ולהטביע על כל עוגיה מטבע דולצ'ה אחד

אפשרות שנייה היא להכניס לכל עוגייה מטבע אחד או שניים (מכינים עיגול בצק דק, שמים עליו את הדולצ'ה ומכסים בעוד עיגול בצק), ואז ההפתעה היא באמת הפתעה

אופים ב-160 מעלות 10-15 דקות עד שנוצרים סדקים קטנים.

העוגיות מאוד רכות כשהן מוכנות ומתקשות כשהן מתקררות

בתיאבון!