להתעורר יפה יותר: 7 טיפים שעובדים

את שעות השינה כדאי לך לנצל לא רק לחלומות גדולים, אלא גם לטיפוח אפקטיבי. ממריחת קרם לילה איכותי ועד העפת האייפון מהמיטה – כל העצות שיגרמו לך להתעורר לבוקר זוהר במיוחד

28/11/2012
חגית גינזבורג קבלו עדכונים מחגית
  • RSS

שנת יופי. צילום: ThinkStockלילה טוב. צילום: ThinkStock

אחת לכמה זמן תשמעי מישהי בסביבה הקרובה שלך, לפעמים זו תהיה אפילו את עצמך, מקטרת בקול על כך שאי אפשר להוסיף עוד כמה שעות ליממה. אם רק אפשר היה לקבל עוד שלוש או ארבע שעות, הכל היה נראה אחרת (לא באמת). אחרי הכל, החלוקה היא פשוטה למדי: יש לנו פחות או יותר 16 שעות ביום להספיק בהן ה-כ-ל, ושמונה נוספות, לפחות בפנטזיות שלנו, לתת לגוף את המנוחה שלו. רובנו מתפשרות על הרבה פחות שעות שינה ממה שאנחנו צריכות, וגוררות בהתאמה עייפות מצטברת, אבל יש דבר אחד שבכל זאת אפשר לעשות – לנסות להפיק מהן את המיטב.

אז אולי לא תמצאי את התרופה לסרטן בזמן השינה שלך, אבל בכל מה שקשור לעור הפנים - את בהחלט יכולה להפוך את שעות השינה לשעות הפעילות של העור. העור נוטה לספוג יותר חומרים פעילים בזמן השינה ולכן התוצאות יהיו ניכרות בהרבה.

הכוונה היא לא רק לעובדה שאם תקפידי על שעות השינה שלך תיראי טוב יותר באופן כללי, אלא גם שאלו בדיוק השעות לטפל בקמטוטים המעצבים שמטרידים אותך, בכתמי הפיגמנטציה או פשוט באלסטיות של העור. הנה כמה דרכים שיעזרו לך לעשות את זה:

להגיע למיטה עם פנים נקיות // בלי שאריות מייק אפ, בלי עיניים מעושנות ובטח שבלי ליפסטיק. סתוית סבג, מנהלת תחום הטיפוח בקרליין, מסבירה: "אם את רוצה שהעור יתחיל להירגע מכל החומרים שספג במהלך היום ויתחיל לשקם את עצמו, ניקיון פנים יסודי במסיר איפור, ולאחר מכן במים חמימים ובתרחיצים הוא בגדר חובה. זה התנאי הראשון לשנת לילה איכותית מבחינת טיפוח.

קרם לילה איכותי // אם קראת מספיק מדריכי טיפוח בחייך, את בוודאי מודעת בשלב הזה לחשיבותו של קרם הלילה, ולא סתם. "המיתוס על כך שהעור סופג יותר חומרים פעילים במהלך הלילה כלל איננו מיתוס", מסבירה סבג. "במהלך היום, העור עסוק בהדיפת רדיקלים חופשיים שנמצאים באוויר, בהתמודדות עם קרני השמש המזיקות והוא נושא עליו גם איפור. אבל בלילה העור נקי ואינו חשוף ל'סכנות'. בנוסף, השרירים שאחראים להיווצרות הקמטים פעילים יותר במהלך היום, אבל בלילה הם נמצאים במנוחה. כשהם מצויים במנוחה, העור מסוגל לספוג יותר".

בקרם הלילה הרכיבים הם לרוב פעילים יותר, עם מרכיבים שעוזרים לטשטוש קמטים וכתמים, החייאת העור, לחוח במקרה של עור יבש או איזון השומניות במקרה של עור שמן. בקיצור, אל תוותרי על קרם לילה איכותי בנוסף לקרם יום, קרם עיניים מלטף וסרום.

2.5 כוסות מים לפני השינה // אחד הדברים החשובים ביותר לעור הוא מים, את זה בטח שמעת כבר עשרות פעמים בעבר. מה שאת אולי לא יודעת, הוא שאם תקפידי לשתות כחצי ליטר של מים (2.5 כוסות) לפני השינה, תסייעי לעור שלך בתהליך סילוק הרעלים וכך תתעוררי בבוקר עם עור רענן וקורן. המים גם תורמים לאלסטיות של העור, מה שאומר - פחות קמטים. אז נכון שאולי תצטרכי להתעורר באמצע הלילה בשביל ללכת לנוחיות, אבל זה בטח שווה את זה.

לסלק את האייפון מהמיטה // אם את מתוחה במהלך היום, רק תארי לעצמך מה העור שלך עובר! והוא לא ממש יכול להתקשר לחברה ולקטר לה. מתח משפיע על העור בדרכים שונות – גורם לו לאבד את החיוניות שלו, את האלסטיות שלו וכיו"ב. הלילה הוא הזמן שלך להירגע מלחצי היום, וכך גם של העור שלך. כדי לוודא שזה אכן קורה, מומלץ להרחיק מהמיטה מכשירים אלקטרוניים, כמו האייפון שלך למשל, ולייצר לעצמך אווירה נעימה ומרגיעה, שתועיל מאוד גם להתאוששות העור שלך.

די לבדוק את האינסטגרם, לכי לישון (צילום: ThinkStock)

חיסול ממוקד של פצעונים // במהלך היום את לא ממש יכולה להסתובב עם משחה לטיפול בפצעון המרגיז הזה שהקים לך מאחז על המצח. המקסימום שאת יכולה לעשות הוא לקבור אותו מתחת לשכבה של קונסילר ולקוות לטוב. אבל בלילה, יהיו לחצ'קון הזה כמה שעות טובות של מלחמת התשה. עם החומר הטיפולי הנכון, כמו למשל תמיסה לייבוש פצעים שמאזנת וסופחת שומנים - יש סיכוי טוב שתקומי בבוקר ותגלי חצ'קון מובס ומיובש.

מצעים עשויים מבדים נושמים // כדאי להקפיד על מצעים שעשויים מבדים נושמים, במיוחד הציפיות. כותנה נחשבת לבד הבריא ביותר לעור – היא אינה חונקת אותו וגם אוגרת הרבה פחות חיידקים מבדים אחרים (וחיידקים, הם כידוע, הגורם לפצעונים).

לישון על הגב // נכון שאת יכולה למרוח תכשירים שמכילים קפאין, ואלה ככל הנראה יסייעו לך לטשטש במידה מסוימת את הנפיחות מסביב לעיניים ואת העיגולים השחורים הלא מאוד אטרקטיביים האלה, אבל את צריכה גם לדעת שיש עוד פעולה קריטית שאפשר לעשות ובחינם: לישון על הגב. אם פשוט תקפידי לישון על הגב, כלי הדם שמסביב לעיניים יזכו לאיזון ורגיעה ובכך הנפיחות והכהות יפחתו משמעותית. בנוסף, יש מומחים שממליצים להימנע מיותר מדי מלח ואלכוהול אחרי ארוחת הצהריים, לפחות באמצע השבוע, משום שאלה סופגים נוזלים ובכך מונעים מהדם לזרום כראוי לאיזור הפנים.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה