הפכה את השופינג למקצוע: סיפור ההצלחה של עדיקה

היא התחילה ממכירות ביתיות לחברות והיום היא בעלת אתר השופינג השיקי ADIKA. עדי רונן, מלמדת את הישראליות (ואת הסלבריטאיות!) לקנות אופנה באינטרנט

19/11/2012
קרן אוחיון קבלו עדכונים מקרן
  • RSS

*הכתבה פורסמה בנובמבר 2012

אתר עדיקה. חוויית קנייה ממכרת

מה עושות יובל שרף, אלין לוי, בר רפאלי, שי לי שינדלר, עדי הימלבלוי, ירדן הראל, סיוון אברהמי ועמית פרקש כשהן צריכות לקנות בגדים חדשים לאירוע, השקה או ליציאה עם חברים? קונות באינטרנט. כשחושבים על כך, מתברר שזה די הגיוני: רובן יודעות כבר מה הטעם שלהן, מה ייראה עליהן טוב ומה הצבעים שהולמים אותן. רכישה באינטרנט גם מונעת מצלמי פפראצי זריזים לתפוס אותן מודדות ומתלבטות, ונותנת להן את השקט לבצע רכישה בלי לחלק חתימות על הדרך או להיות נחמדה למעריצים. ומעל הכל, קנייה באתר שמציע פריטים בודדים מכל דגם, מונעת מהן תקלות דוגמת זו הנפוצה ביותר – להגיע לאירוע ולהיתפס בעיני המצלמות עם בגדים שזהים לזו של כוכבת אחרת.

אז איזה מזל שלכל המוזכרות לעיל יש ידידה, בערך בת גילן, חובבת אופנה מושבעת שהפכה את התחביב שלה למקצוע, וגם בן הזוג שלה בתחום האופנה. תכירו את עדי רונן, מייסדת אתר השופינג ADIKA, ואת בן זוגה, הדוגמן יואב ראובני לסוכנות ADD. השניים מסתובבים באותו מילייה חברתי שכולל דוגמניות, שחקניות וזמרות צעירות וחובבות אופנה, וכמו בכל מילייה – חבר מביא חבר, וההצלחה? נו, גם היא מגיעה במהרה. בטח כשהסלבריטאיות לובשות עדיקה בכל הזדמנות, על המסך ומחוצה לו.

עדי רונן (מימין) בערוץ האופנה הישראלי. לובשת עדיקה, כמובן

סיוון אברהמי ב"צינור לילה", לובשת טוטאל לוק של עדיקה

עינב גלילי לובשת חולצת שיפון של עדיקה ב"מצב האומה"

שנה לאחר הקמת האתר, שבו נמכרים פריטי אופנה מהמזרח הרחוק, הוא כבר משרת עשרות אלפי לקוחות מרוצות שנהנות מחווית קנייה ממכרת וממשלוחים והחזרות בחינם. את רונן אני תופסת לשיחה ממש זמן קצר לאחר שחזרה ממסע קניינות בחו"ל לטובת האתר: "לא ישנתי כל הלילה. השקנו קולקציה חדשה והעלינו אותה לאתר, ואני לא מפסיקה להתלהב".

ממה?

"מגופיות ערב, מכנסיים ממשי, מעילי טרנץ', מהכל!".

ילדה טובה הוד השרון עם חוש אופנתי

עדי רונן. "היה לי חשוב להביא בגדים במידה לארג' שהיא אמיתית"

לעדי רונן, 27, אין סיפור חיים קורע לב. היא ילדה טובה הוד השרון, עם חוש אופנתי, אסתטי ועסקי מפותח. אחרי תקופה ארוכה שבה ניהלה מכירות ביתיות מוצלחות מאוד, החליטה להקים את אתר עדיקה, שלא נופל מאתרי קניות פופולריים אחרים מחו"ל ברמת הפריטים, השירות והעיצוב.

"אנחנו מבינים שחווית הקנייה באינטרנט היא שונה", אומרת רונן, "ומשתדלים שהיא תהיה אישית. אם זה באמצעות בלוג שכותבות בו בנות שהן לקוחות שלנו, הפייסבוק שנותן נפח לכל הדבר הזה, והדבר הכי חשוב – שירות הלקוחות. אין מצב שמישהי כותבת מייל או הערה בפייסבוק ולא נענית במהרה. אנחנו אונליין כל הזמן".

לפעמים, כשהלחץ גובר, עדי עונה בעצמה לפניות שמגיעות לשירות הלקוחות. "ואז הלקוחות אומרות 'ראיתי תמונה של עדי', ולא נראה להן הגיוני שאני בעצמי עונה להן. אבל האמת היא שאם הייתי יכולה כל היום לדבר עם הבנות, זה מה שהייתי עושה. אני גם אוהבת שבנות מתקשרות להתייעץ אם פריט מסוים יתאים להן. זה גם מה שאהבתי במכירות ביתיות – היחס האישי".

והסלבריטאיות בטח מתקשרות אליך ישירות.

"הכרנו כשהן היו באות למכירות הביתיות והיום הן קונות לבד ולפעמים מסמסות ומתייעצות, בדיוק כמו כל לקוחה אחרת. הרבה פעמים כשאני נמצאת בחו"ל, הן מתקשרות לשירות הלקוחות כדי להתייעץ. אין הבדל בין לקוחות אנונימיות לחברות, והאמת היא שהרבה פעמים אני בכלל לא יודעת שהן קנו ורק רואה את השם שלהן מופיע בהזמנה".

"אני מעורבת בהכל"

מה זה אומר להיות בעלת עסק בשבילך?

"זה אומר להיות מעורבת בהכל, גם בדברים שאת לא אוהבת לעשות או דברים שאת פחות טובה בהם. למשל, במקרה שלי, זה הנהלת חשבונות, בנקים, כספים. אני פחות נהנית מהדברים האלה אבל צריכה ללמוד וחייבת לדעת אותם".

מה הסוד לעסק מצליח בעינייך?

"כשפתחתי את העסק היה לי ברור שקשה לעשות הכל, ואני בספק עד כמה אדם - ולא משנה באיזה סוג עסק - יכול להיות טוב ומקצועי בכל התחומים. אני ממליצה לקחת שותף שישלים אותך ויעשה את הדברים שאת פחות מתמחה בהם. רצוי מישהו שיהיה ההפך ממך ויאהב לעשות את מה שאת לא אוהבת לעשות. לכן מהיום הראשון יש לי שותף - דדי שוורצברג. הוא מתעסק בפיתוח האתר, עבודה מול מתכנתים, תוכנית עסקית ואני אחראית על כל הצד היצירתי. עם הזמן הוא למד להבין מה זאת גופיה פפלום, כמו שאני למדתי הנהלת חשבונות סוג א'".

את חושבת שלאישה יותר קשה מאשר לגבר להקים עסק?

"אני לא מרגישה שלנשים יותר קשה מלגברים, לא בתחום שלי, בכל אופן. זה קשה, נקודה. זאת מחויבות של 24 שעות ביממה, זה להפוך להיות העסק, כל החיים סובבים סביבו. יש ימים שאת קמה בבוקר ואומרת איך בא לי להיות שכירה, ויש ימים שמשהו אחד קטן שעשית מצליח, ואת מרגישה גאה וזה כיף לדעת שאת זאת שגרמת לזה לקרות".

האמנת שהאתר יצליח כל כך מהר?

"לא האמנתי שבנות בארץ כל כך מהר ייתפסו לקנייה באינטרנט, אבל זה באמת קורה. אני תמיד קניתי באינטרנט, אבל לא בארץ, כי לא היו אפשרויות. זה לא קל לקנות באינטרנט: את לא יודעת מה יגיע וכבר היו לי מקרים שהזמנתי מחו"ל והחבילה לא הגיעה וזה יכול להיות מתסכל. לעומת זאת, להזמין באינטרנט בארץ זה הרבה יותר קל, כי הכל קרוב ונגיש, שירות הלקוחות בעברית והכל כתוב בצורה מאוד ברורה באתר. האתר גם מעביר בצורה מקוונת את החוויה שקיימת כשאת רוכשת בגד. אמנם החוויה שונה, אבל חייבת להיות חוויה. למשל, העיצוב שלו מאוד מושקע, מתוך מחשבה שאת תהני יותר לקנות בחנות יפה".

עד איזה מידה ניתן להשיג את הבגדים באתר?

"עד לארג', אבל לארג' אמיתי, לא כזה שהוא בעצם הוא מדיום. ואני יכולה לומר לך שבכוונה הקפדנו על זה. כשאני בוחרת את הפריטים בחו"ל אני תמיד חושבת כדוגמה על החברות שלי, שלא כולן סמול-מדיום, וזה ממש חשוב לי".

מה הכי כיף לך בעבודה?

"הפרגון מהבנות, מהלקוחות. בנות כותבות לי דברים מדהימים בפייסבוק או במיילים, זה לא משהו שהוא מובן מאליו. למדתי שלאנשים מאוד קשה לפרגן, ובגלל זה אני כל כך מעריכה את הבנות שמצליחות לעשות את זה. כל שבוע יש לי פינה בפייסבוק שבה אני מעלה דברים שבנות כתבו וצילמו. בנות מתייגות את עצמן על צילומי החבילות ואני ממש אוהבת את זה".

.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה