על אינטואיציה בראיון עבודה

"כשאת מגיעה לראיון עבודה, תגיעי מוקדם יותר, תפעילי את כל החושים שלך, תספגי ותקלטי מקסימום מידע", מייעצת נירית גלר-ג'מילי

11/11/2012
נירית גלר ג'מילי קבלו עדכונים מנירית
  • RSS
» נירית גלר ג'מילי

"הייתי לגמרי עיוורת"- היא סיפרה לי. "רק עיוור לא היה רואה מה שנגלה לעיני לפני שהגעתי לראיון העבודה. האמת היא שהייתי כל כך נרגשת ולחוצה לפני הראיון, שכן, לפי הגדרת התפקיד זה היה תפקיד שבדיוק "תפור" עבורי. חודשים ארוכים חיפשתי עבודה, הייתי נואשת, כבר לא האמנתי שאמצא את מה שאני מחפשת. ופתאום "נחתה" עלי המשרה הזו. הלחץ וההתרגשות גרמו לי לא לעבד במוחי את ארשת פניהם של העובדים, האווירה במקום, התקשורת המילולית בין העובדים – הכל היה חמוץ, עכור ומעיק. הקירות סגרו עלי, הרגשתי רע וייחסתי את זה ללחץ שבו הייתי....".

ראיון עבודה זה מצב המלחיץ את רוב מחפשי העבודה. ככל שזמן החיפוש מתארך, וככל שהמשרה יותר נחשקת עולה סף הלחץ, וכשלחוצים מפספסים מידע חשוב. מידע שעשוי להיות בעל השפעה מכרעת על שביעות רצונך מהתפקיד הבא.

חשוב שתגיעי לפני הזמן שנקבע לראיון עבודה. זמן זה הכרחי עבורך לצורך איסוף מידע. אני ממליצה להגיע 15 דקות לפני זמן הראיון, ובמקומות בהם ישנה פרוצדורה בכניסה, מומלץ להקדים אף בחצי שעה.

נא לפתוח אנטנות

על אינטואיציות שמעת? אני ממליצה לך לפתוח את כל האנטנות, להרגיש עם הבטן, להרגיש את האווירה במקום. לשאול את עצמך - האם נעים לך להיות כאן? מה גורם להרגשה הטובה? או מה גורם להרגשה המעיקה? לפעמים קל מאוד לאבחן את מקום העבודה – האנשים מאירי פנים, אדיבים, התקשורת מאוד נעימה וחברית, גם התקשורת של הממונה עם הכפיפים שלו בגובה עיניים. שמעתי גם תשובות הפוכות או, לחילופין, משהו באמצע, כגון – "לא ראיתי משהו מיוחד אך בכל זאת המקום הרגיש לי לא נעים, קלסטרופוביה משהו, אולי הצבעים של הקירות, אולי התכנון של המקום, ואולי בגלל שלא ראיתי אף לא חיוך אחד סביבי, ורק שקט זועף....".

לעתים ניתן לקבל מידע מסיטואציה מקרית על הממונה, כמו שסיפרו לי לאחרונה – "העובד שלו נכנס באמצע הראיון לחדר ושמעתי את האופן בו דיבר אליו הממונה (המראיין). ומיד כשהעובד יצא, אמר לי המראיין, שהוא מאוד לא מרוצה מהעובד שלו. אני ראיתי בזה חוסר כבוד בסיסי לעובד. זה כבר אמר לי המון על הממונה הזה. שקלתי לקום ולצאת, אך מפאת כבוד למראיין סיימתי את הראיון עד סופו. כשיצאתי מהראיון ידעתי שלמקום הזה אני לא רוצה לחזור. על ממונה שכזה אני בוחרת לוותר מראש."

האקלים הארגוני חשוב לא פחות מהתפקיד

תפקיד זה דבר חשוב, אך ישנם דברים חשובים לא פחות, כגון – אקלים ארגוני, מאפייני ממונה ועוד. חשוב שתגדירי לעצמך מה חשוב לך שיהיה בתפקיד הבא שלך מההיבטים האלה.

נסי לייצר הזדמנויות תעסוקתיות אשר כוללת את התפקיד הנכסף וגם את הארגון והממונה הנכספים. ניתן להגיע ליותר הזדמנויות שכאלה באמצעות אנשי הקשר שלך, ובאמצעות פניה יזומה לארגונים שמעניינים אותך.

חשוב שתזכרי, כשאת מגיעה לראיון עבודה, תגיעי מוקדם יותר, תפעילי את כל החושים שלך, תספגי ותקלטי מקסימום מידע למרות המצב המלחיץ לפני ראיון עבודה.

אל תזלזלי במידע הזה, זה מידע שיכול להיות בעל חשיבות מכרעת על שביעות רצונך במקום העבודה הבא שלך.

תסתכלי על האנשים, על ההבעה שלהם, על דרך התקשורת שלהם, על האדיבות, על החברות בין העובדים, על התקשורת של הממונה עם כפופיו או עם המקבילים לו וכיו"ב.

יש לך הזדמנות לקבל מידע יקר ערך, מידע שיכול לעזור לך להסיר מועמדות או להגדיל את תשוקתך לתפקיד ולארגון.

כל מידע שנאסף בתהליך של חיפוש עבודה הרי הוא מבורך ומידע שכזה מבורך כפליים.

לכתבה על 4 טעויות קריטיות בראיון עבודה לחצי כאן.

לקבלת מדריך למציאת עבודה לחצי כאן.

אני איתך עד למציאת עבודה

נירית גלר ג'מילי – (MA) – יועצת למציאת עבודה




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה