האשה, הקניות והשליח ב02:30 בלילה

הרגולטור שקיבל מיליוני שקלים תוך ניצול קשרים, על יו"ר תנובה החדשה והמוכשרת, עצות שיעזרו לכם לשכור עובדים טובים לעסק, ופינת הביזאר המצחיק והמוזר

01/11/2012
שגית פסטמן קבלו עדכונים משגית
  • RSS
» ThinkStock

רגולציה

רוב האנשים שלא מתעמקים במדורי הכלכלה לא ממש מכירים את השם של זוהר גושן, לשעבר יו"ר הרשות לני"ע. השבוע, הוא כיכב שלא בטובתו בעיתונות הכלכלית והידיעות שהתפרסמו בנוגע אליו הדגישו את כל מה שרע, ומושחת במשק הישראלי. בקצרה, גושן תיווך בעסקה למכירת השליטה בין שתי חברות ולמרות שהעסקה לא יצאה לפועל, הוא לא היסס לקבל עמלת תיווך בגובה של מיליוני שקלים. מה אפשר ללמוד מהסיפור הזה? רגולטור מוערך לשעבר ניצל את הקשרים שהוא בנה במסגרת עבודתו הציבורית, ולא היסס גם לקבל תשלום מופרך עבור שירותיו הפרטיים. המסר שלו לרגולטורים הנוכחיים הוא כזה: "נצלו את התפקיד הציבורי לטובת האינטרסים האישיים שלכם, אל תעשו חיים קשיים מידי לבעלי ההון כי בסופו של דבר אתם תשרתו אותם. הנה, תראו איזה קופון יפה אני גזרתי על עבודה ממש קלה". מה שעצוב הוא שההתנהגות הזאת הפכה לנורמה ואין מי שישים לה סייגים. ולחשוב שגושן אמר לעיתונאים כשעזב את תפקידו: "לא אעבוד אצל הטייקונים". נו נו.

קשרים

והנה ידיעה שהיא קצת משמחת וקצת עצובה (כי החיים מורכבים, לא?) לפיה רוית ברניב תמונה ליו"ר תנובה. אז משמחת כי תמיד טוב לראות נשים – ובהחלט במקרה של ברניב - מוכשרות ומוערכות בקצה הפירמידה הניהולית של חברות מובילות במשק הישראלי ועצובה כי בהרבה מקרים מדובר באיזשהו משחק של כסאות מוזיקליים שבו אותן נשים עוברות מתפקיד אחד לאחר ואין ממש שמות ופנים של נשים בעלות יכולות גבוהות באותה מידה שלא מצליחות לשבור את תקרת הזכוכית.

עסק עצמאי

מניסיון של אחרים, בעיקר בעלי עסקים עצמאיים, אחד הקשיים הגדולים בניהול חברה הוא לשכור אנשים חדשים לתפקיד. לדבריהם,  מדובר בכאב ראש גדול, שאתה אף פעם לא יכול לדעת אם הבחירות שעשית נכונות או שהם יחזרו אליך כמו בומרנג. אז הנה מקבץ עצות מועילות בנושא מהאתר הפופולארי inc.

(*) 7 עצות שיעזרו לכם לשכור עובדים נהדרים.

(*) 3 דרכים להימנע מלהעסיק עובדים סיוטיים.

(*) ולקינוח, כאן תוכלו למצוא את עצת הניהול הפשוטה ביותר לניהול עובדים שיש אבל כמו שאומרים: כמה פשוט, ככה חכם.

חדשות

והנה כמה ידיעות כלכליות שכדאי להתעדכן בנוגע אליהם:

(*) רכב: לפי נוהל חדש של משרד התחבורה שייכנס לתוקף בינואר, יחויבו כל המוסכים ומרכזי השרות ברחבי הארץ השייכים ליבואני הרכב להציג בפני לקוחותיהם את כל סוגי החלפים הקיימים ומחירם לצרכן. החלפים ומחיריהם יוצגו בפני הלקוחות באמצעות טבלת השוואת מחירים בה יצוינו כל סוגי חלקי החילוף, תוך ציון מדויק של מחירו של חלק חילוף מקורי לעומת חלק חילוף חליפי.

(*) צרכנות: כתבה שתמיד כדאי שתהיה בהישג יד – סקירה של כמה מהמחשבונים היותר יעילים המסתתרים באתרי משרדי הממשלה.

(*) השקעות: האייטם הבא לא קיבל לטעמי מספיק חשיפה למרות שמדובר בסיפור עם לקח חשוב, לנו, הצרכנים: ביקורת של רשות ני"ע ליועצי השקעות בבנק הפועלים חושפת מתן המלצות סותרות, היעדר הסבר מקצועי ותיעוד לקוי. ככה נראית המערכת הבנקאית שלנו וחבל.

ביזאר

יש אנשים שיטענו שמדורי הכלכלה משעממים אבל זה ממש ממש לא נכון. הנה קובץ כתבות שהן גם מצחיקות, גם מוזרות ובעיקר מוכיחות שהמציאות עולה על כל דמיון: למשל, הסיפור ההזוי של ר', בחורה בת 29 מתל אביב ששליח של רשת ויקטורי הגיע אליה עם המשלוח ב 02:30 בלילה!!! שאלה מעניינת אחרת שנידונה במדור 'הכסף שלי' ב ynet וקיבלה המון חשיפה עסקה בשאלה המהותית:  אם אדם נתפס מענג את עצמו ברכב וגורם לתאונה – האם חברת הביטוח צריכה לכסות את המקרה הביטוחי הזה? ואם אנחנו כבר בענייני ביטוח, אז באתר nrg פרסמו כתבה שבה חברת ביטוח של טלפונים סלולריים בבריטניה חשפה את התירוצים המשעשעים ביותר שקיבלה מלקוחות שהמכשירים שלהם אבדו או יצאו מכלל פעולה. בין ההסברים המוזרים: חקלאי שאיבד את האייפון בתוך פרה וגברת שאפתה את הנייד שלה בתוך עוגה. פתאום אני מרגישה כל כך נורמלית...

סופ"ש נעים!




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה