רוצה להרגיש טוב יותר?

את עמוסה, חסרת אנרגיות ואין לך כוח לקרוא את מדריכי האושר המובילים. ריכזנו בשבילך כמה עצות מעשיות להחזרת האנרגיה ולהעלאת המורל

15/11/2012
עיינה שאול קבלו עדכונים מעיינה
  • RSS

וודי אלן טען בסרט "הרומן שלי עם אנני", ש"שאנשים מאושרים הם משעממים, חלולים ואף פעם אין להם שום דבר מעניין להגיד". זה גם מריר ופולני וגם לא נכון.

מחקרים מובילים בפסיכולוגיה מוכיחים שאנשים שנוטים להתרכז בחצי הכוס המלאה, לראות את סיפור חייהם כחיובי (גם אם אובייקטיבית הוא קשה), ליהנות ממה שיש להם ולהרגיש ברי מזל - לרוב גם מרוויחים יותר כסף מעמיתיהם החמוצים, נהנים מזוגיות טובה ומחיי נישואים יציבים, יש להם מערכת חיסון חזקה יותר, הם מאריכים ימים יותר מאחרים וכן הלאה, כל הדיסקו הזה.

יש הרבה דרכים לחמוק מתחושת הייאוש התוקפת לפעמים ומהדימוי העצמי משבית השמחות. יש מי שהולכים לפסיכולוגים, אחרים מתמכרים לספורט או להולדת ילדים, יש מי שבורחים בעקביות מכל מה שאינו קל, קליל ונוצץ, ונמנעים מחתונה ומעבודות קבועות. אחרים פשוט בולעים כדור קטן מדי בוקר שמגביר את ספיגת הסרוטונין במוח.
..

אם פסלתם כמה מהאופציות האלה, ואתם רוצים לחזק את הצד החיובי בחייכם, יש עוד כמה דברים שניתן לעשות. אספנו כמה כיוונים למחשבה:
..

1. הכניסו לחיים שלכם מגע -  מגע הוא דרך להעביר מסר של אכפתיות, חום ואהבה, ומי יכול בלי האיכויות האלה? המגע, גם נשיקות, משחררים בגוף אנדרופינים, ואלה מרגיעים וממריצים בו זמנית. מחקרים מוכיחים שילדים שגדלו ללא מגע, התפתחו פחות טוב. אם אתם לבד כרגע, קחו חיית מחמד. הליטופים יועילו לשני הצדדים. לא רוצים חיה פרוותית בבית? נסו ללכת מדי פעם לקבל טיפולי טווינא או שיאצו, שנחשבים לטיפולי מגע מרוממים, מחזקים ומועילים.

2. התנדבו – לצאת מעצמך ולתת לאחרים שזקוקים לך, זו פעילות שתורמת לתחושה הטובה של הנותן, לא פחות מאשר לזו של המקבל. פרופ' מוריס אוקון מאוניברסיטת אריזונה, מצא שההתנדבות לא רק מעלה את המורל אלא עוזרת לאריכות ימים. המחקר של פרופ' אוקון הוכיח שמי שמתנדב, מרגיש שהוא חלק ממשהו גדול יותר מחייו שלו עצמו, ותחושת השייכות הזו, בין השאר, מצמצמת את הסיכוי לתמותה. המוטו: כשאתה מסייע לאחרים, אתה בעצם מסייע גם לעצמך.

3. תכשירים צמחיים מעוררי שלווה – אם מדובר בתחושת דכדוך נסיבתית כתוצאה ממחלה, פרידה, שינוי, שחיקה או עומס ולא בתכונת אישיות שהאדם מתמודד איתה מאז ומתמיד, אפשר לשקול נטילה של תכשירים צמחיים שמרגיעים חרדות ומעוררים שלווה.

דוגמאות: easy day  ו-easy night של לייף, רגיעון של הדס, רסקיו – טיפות פרחי באך, כמוסות פסיפלורה, Bio calm של אלטמן, נירוונה של ד"ר פישר  ואחרים. מההומאופתיה נמליץ על Homeo recovery ועל Energy-pro  מבית לייף פרופשונל. התייעצו עם הרוקחים לגבי המוצר המתאים לכם ביותר.

מומחי הרפואה ההודית, האיורוודה, ממליצים על תכשירים על בסיס הצמח ברהמי, שקרוי על שמו של אל החוכמה ברהמה. הבהרמי נחשב לצמח שעובד על התודעה, מרגיע, מפיג מתחים ואפילו מגביר חוכמה פנימית.

4. מה חסר לכם בגוף? "יש אנשים שסובלים ממורל נמוך וחוסר אנרגיה פשוט כי חסר להם ברזל בגוף", אומרת יהודית עמרה, הומאופתית ורוקחת בסופר-פארם. "כשהם מתחילים ליטול קומפלקס של ויטמינים מקבוצת B או חומצה פולית, שעוזרים לספיגת הברזל בגוף, כל רמת האנרגיה שלהם משתנה. ולפעמים רק נטילת תכשיר מולטי-ויטמין, הדבר הכי בסיסי, משפרת באופן ניכר את רמת המורל והאנרגיה. בארץ אין אפשרות לערוך בדיקות מעבדה רציניות שבודקות את רמות הוויטמינים בדם, אבל אפשר לאבחן חוסרים לפי מצב השיער והציפורניים".

5. איכלו אוכל בריא, מזין וחי - אנחנו מה שאנחנו אוכלים. אם תאכלו אוכל מלפני יומיים, שנס ליחו ואין בו טיפת חיים - כך גם תרגישו. אם תאכלו הרבה קמח, תפוחי אדמה וסוכר לבן, אל תופתעו אם אתם חשים כבדים, עייפים, איטיים בגוף ובמחשבה וחסרי אנרגיה. איכלו הרבה עלים ירוקים, פירות טריים ואוכל מזין וטרי שמישהו שאוהב אתכם (למשל אתם) הכין – וכך גם תרגישו: קלילים, מוזנים ונמרצים.

דרך נהדרת לפתוח בוקר אנרגטי היא שייק ירוק. הנוסחה פשוטה: הרבה עלים ירוקים, קצת פירות בשביל המתיקות (תפוח, בננה, תמר), מכניסים לבלנדר ויש לכם משקה אנרגיה לפתוח איתו את היום. אפשר גם להוסיף, בשביל אקסטרה בריאות, כף ספירולינה – אצה ירוקה, מהצמחים העתיקים על פני כדור הארץ, שמכילה כמות שיא של חומרים מזינים. האצה מחזקת את יכולת ההתמודדות עם מצבי לחץ ומתח ומגבירה את כושר החיות.

שייק ביתי ירוק שימריץ אתכם בבוקר סתוויץץ

הנה מתכונים לחמישה שייקים ירוקים ומעולים לחורף המבוססים על שיטת התזונה האיורוודית, וגם מתכונים לשייקים בריאים של השפית אביטל סבג,המיועדים למצבים ספציפיים.


6. ספורט של 45 דקות ומעלה -  ההליכה משעממת אתכם, כבר אין לכם על מה לחשוב במהלך השחייה? החזיקו מעמד, תיכף זה בא. לפי מחקרים, אחרי 45 דקות של פעילות גופנית רציפה, מתחילים להשתחרר בגוף האנדרופינים. אותם חומרים מעוררים ומעודדי שמחה. "הרבה פעמים אנשים מדוכדכים נוטים להיסגר ולא לצאת וליזום פעילות, אבל דווקא בתקופות כאלה כדאי להקים את עצמך בכוח ולעשות פעילות. אחרת מדובר במעגל סגור של דיכדוך", אומרת עמרה.
..

צילום אילוסטרציה: Thinkstock




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה