מרק אפונה וגזר שעוזר לרדת במשקל

מחמם, משביע, מנחם, בריא וגם – עוזר לרדת במשקל. מרק האפונה והגזר של ג'ני הוא כל מה שאפשר לבקש בערבים הקרירים של הסתיו

28/10/2012
wowyourbody קבלו עדכונים מwowyourbody
  • RSS

המעבר לשעון חורף, הגשם הראשון וקרירות נעימה שמורגשת בערבים, עשו לי חשק לקערת מרק אפונה טעים שאני אוהבת להכין ולאכול. ובינינו, גם בכל עונות השנה – מי יכול לסרב לצלחת מרק אפונה וגזר סמיך, עשיר בטעם ופשוט משגע? אני לא.

משביע בלי רצון לנשנש

המרק הזה מצוין לירידה במשקל: משום שהוא מכיל פחמימות מורכבות עם אינדקס גליקמי נמוך, שנספגות באיטיות בדם – תהיו שבעים ומרוצים מהמרק הזה לאורך זמן בלי צורך לנשנש או חשק למתוק.

בכל הפעמים הקודמות בהם הכנתי את המרק תמיד רציתי להעלות אותו בפוסט כי הוא כל כך טעים וזכה לשבחים רבים כל כך ממשפחה וחברים. הוא גם בריא מאוד, משביע, ומצוין לאורח חיים בריא וספורטיבי וכמובן לתהליך הירידה במשקל.

והכנה? קלי קלות!

הקטנייה שמתעכלת בקלות

מסתבר, שכל עיכוב לטובה כי במהלך הניסיונות הקודמים פיתחתי שיטת קיצור תהליכים משמעותית שחוסכת גם זמן וגם כלים – פשוט מבשלים את האפונה יחד עם הירקות שיהיו במרק.

אגב, אפונה זו קטנייה עם תכולת חלבון גבוהה בדומה לשעועית מאש או עדשים ירוקות, שמתעכלת בקלות (24 גרם ל- 100 גרם אפונה ומאש, 26 ג' בעדשים ירוקות. לצורך ההשוואה ב-100 ג' קינואה יש 14 גרם חלבון).

השרייה של אפונה מקפיצה פי כמה את הערכים תזונתיים של אפונה וכל קטנייה או דגן, מקצרת את זמן הבישול ועוזרת לעיכולה. נוסף לכך הוספתי תבלינים כמו זרעי כוסברה וקימל שגם עוזרים למערכת העיכול ומקנים ארומה וטעם מלא ועשיר למרק מבלי שום צורך באבקות מרק למיניהן – כך תקבלו מרק הכי טבעי, טעים ובריא.


המצרכים הדרושים:

כוס אפונה יבשה – רצוי להשרות קודם

2 גזרים גדולים, עם קליפה

2 בצלים בינוניים קלופים

2 שיני שום

התבלינים:

כפית מלח אטלנטי

כפית פלפל שחור

כפית פפריקה מתוקה

כפית בזיליקום יבש

כפית זרעי כוסברה

רבע כפית זרעי קימל

אופן ההכנה:

1. רצוי להשרות קודם את האפונה למשך לילה או כמה זמן שיש ברשותכם. פתרון קצר לממהרים במיוחד – לכסות את האפונה עם מים רותחים למשך שעה.

2. מבשלים את האפונה, הגזר (אין צורך לקלף) והבצל בסיר אחד ביחד למשך כשעה עד שאפונה מתרככת. יש להוציא עם כף את הקצף שנוצר במהלך הבישול.

3. מעבירים למעבד מזון או מיקסר 3/4 מכמות האפונה, הגזר והבצל מבושלים, מוסיפים 2 שיני שום וטוחנים. (רבע כמות של אפונה שלמה ונגיסה מעניקה מרקם מעניין למרק).

4. מחזירים את התערובת הטחונה לסיר עם 1/4 כמות של אפונה שלמה. תשאירו את כמות המים בסיר לפי רמת הסמיכות הרצויה לכם.

5. מוסיפים תבלינים ומביאים שוב לרתיחה איטית למשך כמה דקות. מכבים את האש ומגישים.

טיפים:

  1. אם לא נשאר הרבה ממי בישול של אפונה וירקות ומרק יצא סמיך מדי – ניתן להוסיף עוד מים.
  2. אם מרק יצא דליל – ניתן להוסיף 2 כפות קוואקר כדי להסמיך את המרק.
  3. כדי להפוך את המרק לארוחה צמחונית שלמה – ניתן להוסיף 2 כפות קוואקר, בשלב 5, או אורז מלא (מבושל מראש) ישירות לתוך צלחת אישית.

שיהיה בתיאבון!

מתכונים בריאים נוספים של ג’ני

עוגת גבינה בריאה ומטריפה

ממרח פטה אזוקי טעים ובריא

כדורי טופו עם גזר וגבינת עיזים

7 ארוחות קיץ קלילות וטעימות




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה