הלקים שהבנות הכי אוהבות

יש לקים "מתפוצצים", יש בגווני "אלקטריק" ויש אתה אלה שקייטי פרי, שאקירה וביונסה אוהבות. כל הלקים שחברות הקוסמטיקה מייצרות במיוחד עבור המתבגרות. ככה תדעי מה הבת שלך אוהבת

13/09/2012
אופנה ויופי קבלו עדכונים מאופנה ויופי
  • RSS

כולן אוהבות לשים לק, אבל נערות אוהבות במיוחד. בנות 11 עד 18 שאוהבות אופנה וטיפוח, רואות בלק אקססורי הכרחי, ומשתמשות בו כדי להציג מראה טרנדי ומעודכן. בשעה שכדי לעשות זאת באמצעות בגדים או נעליים זה עסק יקר, ודמי הכיס או השכר עבור עבודות בצד בית הספר מוגבלים, הלק מאפשר להן לגוון ולשנות במהירות מסחררת ובמינימום תקציב.

תראו את אססי ויינגרטן, מייסדת המותג הנודע essie, שכבר בגיל 3 ביקשה וקיבלה מאביה לקים צבעוניים. ניסיונה המוקדם גרם לה להקים כבר בגיל צעיר את החברה, שהפכה עם השנים לחברת הלקים הפופולארית בעולם. לדברי נציגי החברה, שלאחרונה משווקת את מוצריה ברשת "סופר פארם", נערות הפכו בשנים האחרונות לצרכניות לק משמעותיות, ובעיקר בקיץ ובעונות מסיבות סוף השנה. כך בישראל בדומה לארה"ב ואירופה. לכן החברה מקפידה להוציא מדי קולקציה צבעים שחביבים על הנערות במיוחד.

לוק חדשני וטרנדי חשוב לנערות. הלקים של Essie  שקל‎

אז מהם הטרנדים שחביבים על הנערות איך הן בוחרות אותם ואיך תוכלו אתן לדעת מה הבת שלכן יכולה לחבב?

לקים חצופים ו"מתפוצצים" לנערות נועזות

בחברת CHIC הישראלית זיהו, שמתבגרות מתייחסות ללק כאל אמצעי אופנתי עוצמתי לביטוי עצמי. לכן השיק החברה סדרות לקים בעלי טקסטורה נסדקת ומתפוצצת. הלקים האלה אהובים מאוד על הבנות. "בחרנו לייחד 2 גוונים מתוך כל קולקציה בכל עונה לגילאים צעירים יותר", אומרת סימה מלכה, מייסדת החברה. "אנחנו בוחרים שני גוונים שנחשבים אצל הנערות חצופים, נועזים ומושכי תשומת לב".

לקים שנראים מתפוצצים או סדוקים של CHIC. צילום: לירון לבו‎

לקים מטאליים ונוצצים – לנערות מיוחדות

אלכס פרי, מנהלת שיווק לוריאל פריז אומרת שהנערות מקבלות החלטות לגבי הלק באופן שונה לחלוטין ממבוגרות: "נשים מבוגרות. נשים מבוגרות ירצו יותר את הגוונים האדומים הקלאסים, הבורדו וכדומה, בשונה מנערות שירצו את הגוון הכי צועק הכי שונה שאפשר. למשל, עכשיו הכי טרנדי הוא לק אלקטריק, בגוונים מבריקים, עם שפע נצנוצים והשתקפויות מטאליות בגוונים מתחלפים בהתאם לזווית האור".

לק אלקטריק של לוריאל. צילום: מוטי פישביין

לקים שמשנים את מצב הרוח – לנערות שמחפשות ריגושים

מתבגרות, זאת יודעת כל אמא, מגיעות לתחושת מיצוי תוך זמן קצר ומחפשות ריגושים ושינויים קטנים לעיתים קרובות, ואת כל אלה ניתן להשיג בקלות ובפשטות באמצעות החלפת הלק לעיתים קרובות, בהתאם לבגדים ובלי השקעה גדולה מדי". אומרת דנה שושקין מ"מייבלין ניו יורק".
שאלה: אז איזה לק בוחרים?
"הנערות הולכות על לקים בהתאמה למצב הרוח: צבעים מטאליים יצביעו על תחושת שחרור ולקיחת סיכונים. גוונים כהים כמו שחור ואפור מעידים על מסתוריות, אדום מעיד על תעוזה".

לק של מייבלין ניו יורק, לכל מצב רוח. צילום מוטי פישביין

ועוד דבר אחד קטן ומעניין: "מריחת לק מהווה סוג של ריפוי בעיסוק - אין ספק שזהו עוד בונוס גם להורים וגם לנערות".

לקים לנערות שמעריצות כוכבות

הרייט רוז מבעלות "קולור קלאב", מותג לקים שמוגדר רשמית כייעודי לנערות, אומרת שבחברה גילו שנערות מחפשות להידמות לידועניות צעירות דוגמת סלינה גומז, מיילי סיירוס ועוד. "כוכבות אלו מהוות מודל לחיקוי בקרב נערות צעירות המבקשות להידמות להן ולהיראות כמותן", אומרת רוז.

ירוק, סגול, צהוב. הצבעוניות מתפרצת של קולור קלאב. צילום: יח"צ

ברגע שהנערות רואות את הכוכבות כשציפורניהן צבועות בגוונים בלתי קונבציונאליים כמו סגול, ירוק, צהוב, טורקיז, הן רצות לרכוש אותם ולראיה: כ- 86.4% מכלל הרוכשות לקים בגוונים אלה אלה הן נערות בגילאי 13-17 הפוקדות את רשתות הפארם.

מה שקייטי פרי, שאקירה וביונסה מורחות

גם קטיה שו, "קולוריסטית" במותג האמריקאי ORLY, חושבת שנערות מושפעות מהכוכבות הצעירות, בדגש על כוכבות ריאליטי, זמרות ושאר ידועניות הוליוודיות. "לכן יש לנו סדרה קבועה, שגווניה מתחלפים מדי עונה תחת השם "סלבריטי". כל קולקציה בסדרה זאת משלבת בין דמות משפיעה כמו ריהאנה או ביונסה לבין הגוונים האהובים ומזוהים עמה במיוחד".

גם חברת O.P.I  האמריקאית מציגה גישה דומה בסדרות הלקים שהיא מוציאה מעת לעת ובהם סדרות מיוחדות של קייטי פרי, ניקי מינאג' וגם בלט ומיקי מאוס לנערות הצעירות יותר. שו מציינת שסדרות הסלבריטאיות פופולריות במיוחד בקרב נערות מגיל 12 עד 17 ומציגה נתון מפתיע: לנערות לא באמת משנה מה צבע הלק, העיקר שהוא מחובר לדמות החביבה עליהן.

הלקים של שאקירה, ניקי וקייטי. צילום: יח"צ

יפות בורוד – לילדות  שרוצות להיות נשים קטנות

דודי קרמר יבואן המותג מארקווינס אומר שהיצרנית האמריקאית זיהתה כבר לפני כעשור את התופעה של ילדות המבקשות להיראות כמו "נשים קטנות". בהתאמה לכך פיתחה החברה גם לקים לילדות בגילאי 6-13 . עם זאת ידוע לקרמר כי קיימת גם גישה המתנגדת לשימוש במוצרי טיפוח בקרב ילדות. על-כן הוא מסביר "מדגישה החברה כי מוצריה ידידותיים למשתמשות הצעירות  והלקים הם על בסיס מים. גם בחירת גווני הלק נעשית בהתאמה לגילן הצעיר והילדותי. כלומר, גווני הלק של המותג רובם בצבעי פסטל רכים, בהירים וברמת שקיפות גבוהה. הצבעים הפופולאריים ביותר בקהל יעד זה הם ורודים בדרגות כהות שונות".




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה