יש מישהו אחר/ נגה מרון

השנה היא 2027. עברו כבר 20 שנה מאז שאיה ברנר, רווקה אמריקנית בת 38, ביקרה בישראל במסגרת 'תגלית'. עשרים שנה בהם חייה עברו תהפוכות וחיי מדינת ישראל גם. כשהיא מגיעה לבקר את אהוב נעוריה היא מגלה שהוא השתנה וגם המדינה.

יש מישהו אחר

השנה היא 2027. עברו כבר 20 שנה מאז שאיה ברנר, רווקה אמריקנית בת 38, ביקרה בישראל במסגרת "תגלית". עשרים שנה בהם חייה עברו תהפוכות וחיי מדינת ישראל גם. בזמנו היא התאהבה בהראל ובחיי הקיבוץ בו הוא חי. היא ראתה בישראל את עתידה. דמיינה את עצמה מגדלת ילדים שזופים, המתרוצצים בטבע באווירה מלאה בהגשמת החזון היהודי.
אך, משחזרה לארצות הברית והראל השתחרר הוא טס לטיול אחרי צבא ולאט לאט הקשר בין השניים דעך.
בשנים אלו, הוריה התגרשו והיא עצמה לא הצליחה במערכות יחסיה עם גברים. הגבר האחרון שקשרה את חייה אליו, היה המרצה שלה ביחסים בינלאומיים. גבר שנשוי לאישה אחרת והם רק חייו באשלייה של אהבה.

כשהגיע מייל מהראל המזמין אותה לבוא לבקרו בישראל, העיתוי היה מושלם עבורה. היא בדיוק עבדה על הדוקטורט שלה ביחסים בינלאומיים במזרח התיכון, כך שזו היוותה עבורה הזדמנות בשבילה לכתוב זווית אישית. ובנוסף, זו הזדמנות לבחון בשנית את אהבתה הנושנה, שהשאירה בלבה חלל פעור.

אך, המציאות טופחת על פניה. כבר בטיסה היא נתקלת באמת המרה. כשניגשה להתפנות בשירותים, צעירה עם תינוק הכניסה אותה לתא השירותים וביקשה את עזרתה. היא סיפרה לה, שקרוב משפחה שלה על המטוס והוא מתכנן פיגוע בתוכו. היא מבקשה מאיה שתעדכן את הקברניט בנושא.
כך עושה איה והמטוס נוחת בלונדון. בזכותה ניצלו הנוסעים.

כשהיא נוחתת במקום לחוש הקלה, המחנק תופס אותה. הראל איננו נראה כאותו נער שבו התאהבה לפני עשרים שנה. ומה חשבה לעצמה שהוא לא ישתנה?
אבל חמור מכך, היא מגלה שהמדינה השתנתה לגמרי וחלומה מתנפץ. חוקי הדת שולטים בכל והטרור מציף את הרחובות. ההייטק והתיירות התחילו להיעלם ואת מקומם תפס עולם של פחד וחזרה אחורה בזמן. מדינת ישראל היא כבר לא אותה מדינה משגשגת ופורחת, שהכירה וכה אהבה.
קיים זרם של "ישראל השפויה", שמונהג על ידי חברו הטוב של הראל, בנדה. אך האם הם יצליחו להציל את המדינה מחורבן?

הראל נפגע ממחבל כבר ביומה השני בארץ ואיה נשארה לטפל בו. אט אט היא חשה שרגשותיה כלפיו חוזרים והם מתכננים להתחתן. אבל, המכשולים לא תמו…

ספרה של מרון מציג לקורא תחזית למה עשוי לקרות בארץ עוד כעשור. האם זה בדיוני לגמרי?

מאחלת לכם קריאה נעימה!

XOXO

אחת שיודעת 😉

קרין מילשטיין
סטייליסטית, מאמנת כושר ובוגרת תואר שני לתקשורת ועיתונאות. זה מה שיוצר את הבלוג על תרבות, סגנון חיים, טיולים, ביקורת ספרותית, שירה ועוד... מוזמנים לקרוא, להגיב ובעיקר להנות... XOXO אחת שיודעת ;-)