שגב Chef – אוכל של שף אצלי במקפיא

תוצאות מבחן טעימה למוצרי שגב Chef

בחורה עם מחשב נייד

אני חושבת שאם נעשה כאן סקר, לא נמצא מישהו שלא שמע על ״שגב״.
שגב משה, הוא שף רב פעלים. מעבר ל- 3 מסעדות: בהרצליה, רמת החיי״ל וראשל״צ, שגב מככב בתכניות בישול בטלוויזיה, אחראי על התפריט המשודרג והמעודכן של אל-על ועכשיו הוא רוצה להיכנס אלינו הביתה, למטבח, למקפיא ולצלחת.

מה זה אומר?
בימים אלו משיק שגב סדרת מוצרים חדשה, חוצת קטגוריות, שתשווק ברשתות השיווק. הסדרה הינה פרי שיתוף פעולה של השף עם קבוצת "נטו" ושמה ״שגב Chef״

אירוע ההשקה נערך במסעדת שגב אקספרס ברמת החי״ל ובו הוגשו לנו לטעימה מגוון המנות שבסדרה, (יחד עם מנות ראשונות וקינוחים מתפריט המסעדה).
שגב שאירח אותנו בחיוך ובנועם אמר לנו שהוא רוצה שבכל בית יהיה אוכל טעים ומזין שהוכן ע״י שף. עוד הוא הוסיף שהמנות שטעמנו בושלו עפ״י ההנחיות שבגב האריזה.

השקת הסדרה של מוצרי מזון קפואים במסעדת שף נראית במבט ראשון אולי לא קשורה אך לטעמי זה בדיוק להפך! שהרי מה שעומד מאחורי הסדרה זה המותג – ״שגב״ שהמסעדה היא אחד מהמאפיינים והעוגנים שלו, כך שהחיבור כאן הוא נכון ומעצים.
כאן עולה שאלה נוספת: שמא אירוע ההשקה במסעדה גורם להטייה לטובה בשיפוט הסדרה? נכון, היו קוקטיילים יפים וצבעוניים, הוגשו לנו גם מנות פתיחה של המסעדה והחוויה היתה חיובית ונעימה, אולם, לדעתי, שגב נטל כאן סיכון לא קטן והוא שהמנות שטעמנו יישפטו על ידנו כאוכל של מסעדת שף ולא כמנות אוכל קפוא מוכן. אך הסיכון הזה התברר כסיכון מחושב. שגב כנראה מאד מאמין במנות שלו, ולא בכדי.

3 המנות שטעמנו היו מנות ברוטב עגבניות:
קציצות הדג היו טעימות, רכות ועסיסיות, בתיבול מאד עדין.

קציצות העוף היו מאד דומות, הן במראה והן בטעם.

רוטב הבולונז היה טוב מאד והכיל בתוכו גם ירקות שורש. ניכר איזון בין כמות הרוטב לכמות הבשר והשילוב עם פסטה טובה יצר מנה כייפית.

בסיום האירוע קיבלנו את המנות הארוזות להכנה בבית כדי שנכין, נטעם ונחווה אותן באוירה האמיתית בה הן יוגשו בדרך כלל: המטבח הביתי.

ההכנה בבית היא משחק ילדים. מוציאים אריזה של קציצות מהמקפיא, פותחים את המכסה ומכסים חזרה בצורה רופפת. מכניסים למיקרוגל למשך 15 דקות (ע״ג האריזה כתוב 13 אולם תתכן סטייה בשל עוצמות מיקרוגלים שונים) ו…. זהו. מוכן.

הנה התוצאה:

אורז לבן בצד וסלט ירקות צבעוני וקיבלנו ארוחה טעימה, ביתית ושמחה.
המסקנה שלי: המוצרים טובים, ולאנשים עסוקים שרוצים להכין אוכל טעים למשפחה זו אופציה נהדרת. הטעם העדין וגודל הקציצות יתאימו מאד לילדים.

אתם יודעים שאני לא נוהגת לקנות אוכל מוכן, אלא לבשל בעצמי, וחבל שלא היו מוצרי שגב שף לפני 10-20 שנה, כשג׳ינגלרתי בין עבודה להסעות לקניות ולבישול… מי כמוני יודעת כמה זמן לוקח להכין רוטב בולונז טוב (לפחות שעה עבודה), או כדורי דגים ברוטב עגבניות סמיך (לפחות שעה), וכמה בלגן וכלים יש במטבח לאחר מכן. כל זה נחסך כאן, וזה פרמטר חשוב במשוואה!
כבשלנית, אני גם יודעת להעריך אוכל טוב, כששוב, ההשוואה כאן היא לא למנות של מסעדת יוקרה, אלא למוצרים הנמכרים במקפיאים של רשתות השיווק ומיועדים למטבח הביתי היומיומי.

החדשנות של שגב היא לא רק במוצרים. גם שיטת הפרסום שונה וחדשנית. השקת הסדרה לא מגובה בקמפיין טלויזיה, אלא בקמפיין דיגיטלי אינטרנטי שסיסמתו: "רבע מליון בשביל מתכון!"
שגב מחפש את המוצר הבא בסדרת "שגב chef" וביקש את עזרת הגולשים. הגולש שישלח לדף הפייסבוק או האינסטגרם או הטוויטר של שגב תמונה ואח״כ גם מתכון למנה שתבחר ע"י שגב, יזכה בפרס חסר תקדים של רבע מיליון שקלים! וקרדיט על גבי אריזת המוצר.
הבאז עצום! ההיענות גבוהה מאד! חגיגה שיווקית ממש. כיף לראות התנהלות אחרת, חדשנית.

סדרת מוצרי בישול ביתי קפואים כוללת 5 מוצרים:
קציצות עוף קפואות ברוטב עגבניות ביתי- 800 גרם. מחיר כ-35 ₪.
קציצות דג מבושלות וקפואות ברוטב עגבניות – 800 גרם. מחיר כ-35 ₪.
רוטב בולונז אמיתי קפוא – 700 גרם. מחיר כ-40 ₪.
בשר בקר טחון מובחר בתיבול מזרחי קפוא – 500 גרם. כשרות: רבנות קרית מלאכי.מחיר מחיר כ-30 ₪.
בשר בקר טחון וכבש מתובל קפוא – 500 גרם. כשרות: רבנות קרית מלאכי. מחיר כ-30 ₪.

סדרת סלטים מצוננים 300 גרם, הכוללת 6 מוצרים, במחיר של כ-20 ש״ח (אותם לא ראיתי ולא טעמתי).

סדרת קינוחים מצונניםאקלרים חלביים ב 3 מילויים שונים: קרם פטיסייר / ריבת חלב / שוקולד 400 גרם – מהם טעמתי, ולטעמי הם לא רעים. מחיר מומלץ לצרכן: כ-30 ₪ ליחידה.

סדרת פסטה ספיישל –ארוחות איטלקיות מפסטה טרייה עם רוטב סמיך על בסיס עגבניות שמוכנה תוך 2 דקות במיקרו! מחיר כ-10 ₪ ליחידה. גם את המנות הללו לא ראיתי ולא טעמתי.

את מוצרי "שגב chef" ניתן להשיג ברשתות השיווק והחנויות הנבחרות.

תודה לשונית וייס על התמונות הנהדרות!

אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.